آمار تکان دهنده بازداشت شدگان در ترکیه

وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به روند بعد از کودتای نافرچام 15 جولای 2016 در ترکیه گفت: بعد از 15 جولای 511 هزار تن در ترکیه دستگیر شده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به روند بعد از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در ترکیه گفت: بعد از 15 جولای 511 هزار تن در ترکیه دستگیر شده اند. تعداد افرادی که به اتهام ارتباط با جماعت گولن زندانی شده اند 30 هزار و 821 تن است.

وی اعلام کرد: جماعت گولن یک سازمان اطلاعاتی و تروریستی است. اگر به این سازمان توجه نکنیم به این معنی است که با یک پای ناقض حرکت می کنیم. به خصوص وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری به همراه ما یک مبارزه بسیار جدی با این سازمان در پیش گرفته اند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: تنها از وزارت کشور ترکیه تا کنون 38 هزار و 578 تن از پرسنل به اتهام همکاری با جماعت گولن اخراج شده اند. ادامه خدمت 5 هزار و 679 تن در وزارت کشور ترکیه همچنان در تعلیق است. ولی باز هم نمی توانیم بگوییم که جماعت گولن را به طور کامل ریشه کن کرده ایم. اقدامات ادامه دارد، پرونده هایی در دست داریم. کارها را به خوبی پیش می بریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 999136

وب گردی

وب گردی