لزوم تعریف آیین‌نامه مالی مجزا برای پژوهشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پیشنهاد ما به رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی این است که آیین‌نامه مالی مجزایی برای پژوهشگاه‌ها تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردهمایی سراسری رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۷) در سالن اجتماعات هتل فرهیختگان برگزار شد.

داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در ابتدای سال جاری، موافقت‌نامه هایی را با واحدهای دانشگاه آزاد امضا کردیم که یکی از مبحث های آن، توسعه مراکز تحقیقاتی و مبحث دیگر درآمدزایی از این مراکز بود.

وی ادامه داد: در جریان مشکلات واحدها هستیم و نقطه نظرات رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را فهرست کرده‌ایم.

ثمری تصریح کرد: اخیرا تغییراتی در ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و مراکز تحقیقاتی به پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی منتقل می شود.

وی افزود: تصور می کنم سال ۹۸، سالی پررونق در مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

ثمری تاکید کرد: متاسفانه به دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش پروژه های برون‌دانشگاهی، کمی سخت می گیرند.

وی ادامه داد: در این راستا ردیف درآمدی تعریف کرده و مبالغی از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را به ترتیب از مناطق کم‌برخوردار تا برخوردار در نظر گرفتیم که این درآمد در برخی واحدها محقق شد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به ما کمک کنند. روسایی که برای مراکز تحقیقاتی، زمان و انرژی می گذارند، نتیجه بهتری می گیرند.

ثمری ادامه داد: اگر صرفا به مراکز تحقیقاتی این‌گونه نگاه کنیم که چند طرح بیاورند و بعد رهایشان کنند، فایده ای ندارد.

وی افزود: پیشنهاد ما به رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی این است که آیین‌نامه مالی مجزایی برای پژوهشگاه ها تعریف شود.

ثمری تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا ۲۲ فروردین، اطلاعات را از رؤسای مراکز تحقیقاتی دریافت و بعد با روسای واحدها نهایی کنیم تا ان‌شاءالله اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ ابلاغ شود.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی ما فاقد اساسنامه بود که این کار را انجام دادیم چون اگر مرکزی بخواهد مورد تایید وزارت علوم قرار بگیرد، باید اساسنامه داشته باشد.

ثمری خاطرنشان کرد: می خواهیم امروز چند نمونه تجربه‌نگاری داشته باشیم، سعی کردیم از واحدهای کوچک و بزرگ دعوت کنیم تا بحث، جامعیت داشته باشد.

وی ادامه داد: اتفاق دیگر سال ۹۸، نهایی کردن شبکه پژوهشگاه های ماست. می دانیم چند مرکز فعال در حوزه نانو یا کشاورزی داریم؛ اما مهم این است که چگونه مراکز به یکدیگر متصل شوند. این شبکه را راه اندازی می کنیم تا پژوهشگران ما بدانند، هر محقق در مرکز دیگر چه کاری انجام می دهد.

ثمری تصریح کرد: حوزه کشاورزی تأکید جدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و چندین واحد ما از جمله گلستان، علوم و تحقیقات و ... در این زمینه فعالیت می کنند. ان‌شاءالله با شبکه ای که سال آینده راه میافتد، واحدها به یکدیگر متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999142

وب گردی

وب گردی