اثر احساس کاهش استرس بر بیمار

دانشمندان با انجام یک آزمایش روی موش‌ها اعلام کردند که امکان ایجاد احساس کاهش استرس در نوجوانی می تواند در سنین بزرگسالی از تاثیر منفی این بیماری بکاهد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، مطالعه‌ای که توسط محققان روی موش صحرایی انجام شده، نشان داد که امکان کنترل منبع استرس برای کاهش تاثیر آن موثر است.

هر شخصی در هر لحظه از زندگی خود، استرس را تجربه می کند. گاهی اوقات استرس می تواند نیرویی مثبت باشد و نتایج مثبتی به همراه بیاورد. با این حال، زمانی که مزمن می‌شود، ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی در بر داشته باشد.

این ها ممکن است شامل سردرد، تنش عضلانی، درد قفسه سینه، مسائل دستگاه گوارش، بی خوابی و شرایط سلامت روحی باشد.

حدود 80 درصد از افراد در ایالات متحده به طور منظم علائم جسمی ناشی از استرس را تجربه می کنند. به همین دلیل چگونگی مدیریت استرس برای کاهش خطر ابتلا به مسائل فیزیکی و روانی مهم است.

برخی از استراتژی‌های کاهش تنش عبارت‌اند از شناسایی علت و ایجاد برنامه ای برای مقابله با آن، فعالیت بدنی منظم و تلاش برای تسهیل آرام سازی مانند تنفس یا مراقبه و ایجاد روابط قوی با خانواده و دوستان.

قرار گرفتن در معرض استرس نوجوانی

بسیاری از افراد در طول نوجوانی دچار استرس می شوند. در طی این فاز حساس، علل استرس می تواند فشار خانوادگی، قلدری یا اضطراب باشد.

یک تیم در موسسه علوم عصبی در Universitat Autonoma de Barcelona در اسپانیا یک مطالعه روی سه گروه از موش های نر انجام داد.

آن‌ها دریافتند که توانایی کنترل منابع استرس در نوجوانی ممکن است خطر ابتلا به عوارض منفی در بزرگسالی را کاهش دهد. آنها یافته های خود را در مجله Scientific Reports منتشر کردند.

این مطالعه روی حیوان نشان می دهد که ترویج استراتژی های کنترل منابع استرس در نوجوانی یکی از عوامل حیاتی است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به استرس بالا در بزرگسالی کمک کرده و آسیب پذیری جسمی و روحی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999147

وب گردی

وب گردی