مدرسه بازی‌سازی رایانه‌ای در واحد قزوین، تاسیس می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: ساخت مدرسه بازی‌سازی رایانه‌ای که مرکزی برای توسعه انیمیشن محسوب می ‌شود، از برنامه‌های واحد قزوین در سال آینده است.

دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، گفت: اصلی‌‌ترین رسالت دانشگاه در حوزه تامین نیروی انسانی است و ریاست جدید دانشگاه آزاد، با توجه به بصیرتی که دارند اقدام به ایجاد مدارس مهارتی در این دانشگاه کرده و جهت‌گیری مناسبی به سمت علوم مهارتی و تربیت فارغ‌‌التحصیلان کارآفرین در دانشگاه آزاد آغاز شده است.

وی افزود: در حوزه رباتیک و نرم‌افزار هم کارهای خوبی در واحد قزوین انجام شده و با توجه به راه‌اندازی مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد برای توسعه دانش علوم نرم‌افزاری و هوش مصنوعی درصدد ایجاد یک مدرسه رباتیک در واحد قزوین هستیم که این امر، نشان‌‌‌دهنده نقش دانشگاه آزاد قزوین در توسعه رباتیک و علوم نرم‌افزاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطر نشان کرد: ساخت مدرسه بازی‌سازی رایانه‌ای هم از دیگر برنامه‌های ما در واحد قزوین بوده که مرکزی برای توسعه انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای است. با توجه به سهم اندک ایران در تولید بازی‌های رایانه‌ای و ورود بیشمار بازی‌های وارادتی به کشور، توسعه این امر منجر به تولید بازی‌های بومی متناسب با فرهنگ ایرانی خواهد شد که دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

موسی خانی تصریح کرد: ساخت بازی‌های رایانه‌‌‌‌ای در کشور با نقش‌‌آفرینی موثر واحد قزوین و دانشگاه آزاد علاوه بر ایجاد مهارت و تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآزموده در این زمینه، منجر به درآمد‌‌زایی خواهد شد.

وی یادآور شد: رکن اساسی در توسعه هر جامعه‌ای پرورش نیروی انسانی توانمند است و مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی توانمند و کارآمد خواهد شد که تحقق اهداف کلی این مدارس در آینده نه چندان دور، موجب کار‌آمدی بیشتر مراکز آموزش عالی در عرصه اشتغال و کارآفرینی کشور خواهد شد.

موسی‌‌‌خانی تاکید کرد: در حال حاضر، نبود مدارس عالی مهارتی خلأ‌یی جدی در مراکز آموزش عالی کشور محسوب می‌‌‌‌شود که دانشگاه آزاد با ایجاد این مدارس و تصمیم به گسترش آن در سراسر کشور، پرچمدار تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآزموده و مهارت‌آفرین شده است.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در محیطی شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی که براساس ساختار یک مجتمع قضائی طراحی شده آشنا شوند و در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌آفرینی کنند.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999149

وب گردی

وب گردی