۷۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بیش از ۶۰۰ هسته فناور و ۴۶۰ واحد فناور؛ همچنین ۷۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌‌‌ترین دستاوردهای این بخش در دانشگاه آزاد طی سال گذشته گفت: بسترهای مناسبی برای تجاری‌سازی امور دانش بنیان لازم است، در همین راستا، 132 مرکز رشد و شتاب دهنده در دانشگاه آزاد داریم که از این تعداد بسترهای مناسبی برای رونق کسب و کار در دانشگاه آزاد فراهم است. امروز این دانشگاه بزرگ کشور، شرایطی دارد که می‌تواند از کلیه صاحبان طرح و ایده حمایت کرده و بزرگترین حامی کارآفرینی در ایران باشد.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد اداره کل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد، فراهم کردن زیر ساخت‌‌های لازم، برای پذیرش کسب و کارهای نوین است که تحولی بزرگ در کار آفرینی و ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در واقع، دانشگاه آزاد با حمایت از کارآفرینان، زمینه تولید ثروت در کشور را ایجاد خواهد کرد و زبان تجارت و بازار را به صاحبان طرح و ایده آموزش خواهد داد.

افشاری یادآور شد: توانمندسازی استادان در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، برگزاری نمایشگاه‌های اشتغال و کارآفرینی و فعال‌سازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی از راهکارهای ایجاد شبکه کارآفرینی در دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 601 هسته فناور و 460 واحد فناور و 76 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشتند. این هسته‌ها و واحدهای فناور توانسته‌‌اند بیش از هزار و ۲۴۴ محصول ارائه کنند. از محصولات مهم که توانسته‌اند به تجاری سازی دست یابند می‌توان به مینی کامپیوتر، تاچی سی، کیتوسان، بذر هیبریدی، مالچ رسی، تولید سی آرام، نانو ذرات مس، سم عقرب، لارو درمانی اشاره کرد که هر یک از این محصولات دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شوند.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: تاکنون شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد از طریق تعاملات بین‌‌المللی، صادراتی را به کشورهای چین، حوزه خلیج فارس و آفریقا داشتند. درصددیم که در آینده بتوان با تکیه بر محصولات دانش‌بنیان صادرات غیر‌نفتی قابل توجهی را ایجاد و پلی برای ارزآوری سودمند در اقتصاد کشور باشیم.

افشاری تاکید کرد: در حال حاضر، مدارس شایستگی، نوآوری و مهارت آفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی را تحت ساختار سرای نوآوری به وجود آوردیم؛ زیرا زبان افراد محقق با زبان بازار و بازاریان متفاوت است، تا دانشجویانی که طرح و ایده دارند با کسب آموزش‌های حرفه‌‌ای بتوانند به طور تخصصی طرح‌‌ها و ایده‌‌های خود را ارائه کرده و به مرحله عمل برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999162

وب گردی

وب گردی