توسعه شرکت های دانش بنیان برای"رونق تولید" اولویت اصلی معاونت علمی در سال 98 است/باید فناوری و نوآوری  را به سمت صنایع مادر سوق داد

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، با بیان این‌که سال 98 شتاب بخشی به حوزه علم و فناوری است، گفت: ما باید چتر حمایتی بیشتری را در دولت برای این حرکت تمهید و عمق بخشی کنیم تا جریان نوآوری را به صنایع مادر و کلیدی کشور رسوخ دهیم.

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در خصوص گام دوم انقلاب در رابطه با علم و پژوهش گفت: گام دوم انقلاب ستاره قطبی حرکت کشور برای رسیدن به قله‌های تعالی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه بسیار مهم و راهبردی گام دوم به مقوله مهم پژوهش، نوآوری و فناوری به عنوان اولین اصل و به عنوان یکی از بنیادی ترین رویکردهای کشور که باید با تکیه با آن به پیشرفت و توسعه نایل شد، توجه کرده است.

وی تصریح کرد: معاونت علم و فناوری در برنامه‌ریزی خود، توسعه کمی و کیفی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را از یک طرف و نیز توسعه مفهومی تحت عنوان زیست بوم نوآوری را در سرلوحه کاری خود قرار داده است تا بتوانیم معنویات معظم له را محقق کنیم. همچنین بتوانیم از خیل عظیم دانشجویان و محققانی که که در کشور هست با یک مسیر و مفهوم جدیدی تحت عنوان توسعه کارآفرینی فناورانه استفاده کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، تاکید کرد: معاونت علمی برنامه های خود را براین مبنا تنظیم کرده است. بنابراین سال 98 شتاب بخشی به حوزه علم و فناوری به عنوان مقوم اقتصاد مقاومتی در کشور است.

قادری‌فر ادامه داد: ما از لحاظ زیست بوم نوآوری در کشور در منطقه جنوب غربی آسیا بی نظیر هستیم. به جرات می‌توان گفت که هیچ یک از کشورهای جنوب غربی آسیا ظرفیتی مثل جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکردند. هم‌اکنون فعالیت بیش از 4200 شرکت دانشبنیان احراز صلاحیت شده است. همچنین بیش از 6500 استارت آپ در این عرصه فعالیت می‌کنند. می‌توان یادآور شد که اشتغال یک میلیون نفر از جوانان، فناوران و نخبگان خلاق در این عرصه موید این است که حرکت کشور برای توسعه فناوری و نوآوری حرکت درستی است. ما باید چتر حمایتی بیشتری را در دولت برای این حرکت تمهید و عمق بخشی کنیم و جریان نوآوری را به صنایع مادر و کلیدی کشور رسوخ دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رشد 10 تا 15 درصدی شرکت‌های استارت‌آپی به صورت هفتگی خود گویای این موضوع است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد شرکت های دانش بنیان از 4200 شرکت در سال 98 به 5500 شرکت دانش بنیان خواهد رسید تا بتوانیم با یک سهم فروش مناسب و دستیابی به بازار بزرگ برخوردار شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 999169

وب گردی

وب گردی