اینترنت اشیاء آینده صنعت بیمه را متحول می‌کند

بیمه ،صنعتی همه گیر و گسترده که ضامن امنیت جان و مال مردم است و طی همه سال های فعالیت خود با یک روند یکنواخت و بدون تغییر ادامه مسیر داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چارچوب و ساختار صنعت بیمه در کل سال های فعالیتش هیچ تغییری نداشته و تنها روش های بیمه گذاری دستکاری شده است و مشتریان آنها برای دریافت خدماتی از جمله پرداخت خسارت با مشکلات بسیاری مواجه هستند .

با توجه به ورود فناوری به تمامی بخش های زندگی مردم و تسهیل در روند زندگی آنها ، توقع مردم از بیمه گران این بود که پس از سال های بسیار با به کارگیری فناوری های جدید دریافت خدمات را برای مشتریان خود تسهیل کند .

ورود اینترنت اشیاء و فراهم شدن بستر فناوری برای صنعت بیمه دریافت خدمات را برای مشتریان تسهیل کرده و میزان رضایت آنها را از بیمه گران افزایش می دهد و اصل مشتری مداری را برای رونق کسب و کار رعایت کند .

به‌کارگیری اینترنت اشیا در صنعت بیمه، تنها به موضوع افزایش سطح رضایت مشتری خلاصه نمی‌شود و درکاهش هزینه‌های شرکت بیمه‌گر نیز تاثیرگذار است و این موضوع راهی برای توسعه فعالیت و رونق کسب و کار بیمه گران است .

با توجه به ورود و توسعه فناوری در همه حوزه ها بیمه گران نیز به اهمیت تاثیرگذاری این موضوع پی بردند و تصمیم به ساختار شکنی گرفتند تا بتوانند در حوزه فعالیت خود رشد کنند .

اینترنت اشیاء(IoT)سیطره وسیعی را دربردارد و تعامل کابر و دستگاه را با بستر اینترنت فراهم می کند به همین منظور به کارگیری این فناوری در صنعت بیمه در روند ارائه خدمات و کاهش هزینه های بیمه گران تاثیرگذار خواهد بود .

اهمیت اینترنت اشیاء در صنعت بیمه

بسیاری از بیمه‌گران اعتقاد دارند که به‌کارگیری دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا در صنعت بیمه و جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌گذار، از تلفات مالی و جانی بزرگ، ممانعت می‌کند. بیمه‌گذارانی که بتوانند احتمال وقوع حادثه مالی و جانی را کاهش دهند، مشمول تخفیف شده و حق بیمه‌ی کمتری را پرداخت خواهند کرد. دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا در بیمه‌ی درمانی، امکان مشاهده‌ سطح سلامت افراد فراهم کرده‌اند؛ بدین ترتیب می‌توان بسته اختصاصی هر شخص را به او پیشنهاد داد و سیاست مناسبی را در پیش گرفت. بسیاری از شرکت‌های بیمه، برای کسانی که بیمه‌شان را به دستگاه متصل به اینترنت اشیا متصل می‌کنند، تخفیف ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.

تأثیر اینترنت اشیاء بر امروز و فردای صنعت بیمه

تمرکز اینترنت اشیاء در صنعت بیمه بوده تا بتواند درجهت گشایش فرصت های جدید در راه توسعه این صنعت حرکت کند .

درصورت نهادینه و کاربردی شدن اینترنت اشیاء در این حوزه مواردی از جمله ایجاد روابط بیشتر مشتری بصورت مستقیم و غیرمستقیم ، توانایی صنعت بیمه در به دست آوردن جزییات بیشتر و درک دقیق تر از نیاز مشتریانش ،ارائه محصولات فردی، ویژگی ها و گزینه های دسترسی بهتر را به همراه دارد .

همچنین تغییر در بیمه گرانی که بر عوامل و کارگزاران متکی هستندو تغییر در مدل های جدید کسب و کار از جمله موارد تاثیرگذار اینترنت اشیا در حوزه بیمه است.

تاثیرگذاری اینترنت اشیاء در بیمه و صنایع

همگرایی انواع داده های مختلف مستقیما به افزایش دقت در ارزیابی ریسک، سیاست های قیمت گذاری و ارزیابی ذخایر ضروری منجر می شود. مزایای مشخصی نسبت به رویکردهای فعلی و پیشین وجود دارند که بر ادعاها و مطالعات ریسک در گذشته تکیه می کند. از طریق نظارت مستمر، بیمه گذاران می توانند قیمت های زمان واقعی و بهبود اصطلاحات سیاست گذاری را توصیه کنند. آنها همچنین می توانند تأثیر خدمات سلامتی و رفاه جدید را برای مدیریت مرگ و میر همچنین خطر بروز بیماری ها در طول زمان مدل سازی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999171

وب گردی

وب گردی