تاریخ برگزاری اردوی جهادی و راهیان نور دانشگاه آزاد واحد شیراز مشخص شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز گفت: اردوی جهادی واحد شیراز از تاریخ 29 لغایت 10 اسفند در مناطق محروم و درون استانی برگزار خواهد شد.

حسین زبرجد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از رسالت های اصلی بسیج دانشجویی دانست و گفت: برای نشان دادن دستاوردهای جوانان در دوران دفاع مقدس چند سالی است که سفرهای راهیان نور در کشور برگزار می شود که دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز نیز همانند سایر دانشگاه ها هر ساله این اردوهای زیارتی فرهنگی را برگزار می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز در خصوص زمان برگزاری اردوهای راهیان نور در واحد شیراز، تصریح کرد: کاروان دانشجویان دختر در تاریخ 13 لغایت 16 اسفندماه به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند. اردوی دانشجویان پسر نیز در تاریخ 17 لغایت 21 اسفندماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بسته های فرهنگی توسط بسیج دانشجویی تهیه و به دانشجویان حاضر در مناطق جنوب اهدا شده است، گفت: در این سفر برخی از کتاب های شهید چمران مورد تحلیل و بررسی دانشجویی قرار گرفت.

زبرجد به مشکلات مالی برای برگزاری اردوهای راهیان نور برای بسیج دانشجویی واحد اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی واحد شیراز امسال برای برگزاری اردوهای راهیان با مشکلات فراوان مالی مواجهه بود، هزینه و سرانه که سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی اختصاصا برای اردوهای راهیان نور تعیین کرده بود، به بسیج پرداخت نشده است چراکه خود واحد درگیر مسائل و مشکلات مالی است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: بسیج با حضور یک نفر کارپرداز با عنوان ناظر مالی از سوی دانشگاه، راهیان نور را امسال برگزار کرد. وجود کارپرداز باعث این مشکل تهیه یک ماشین همراه برای وی، بود.

وی درباره نحوه برگزاری اردوهای جهادی دانشگاه آزاداسلامی واحد شیراز، گفت: در ایام نوروز 98 متاسفانه اردوی جهادی برگزار نخواهیم کرد به دلیل اینکه مسئولین واحد بودجه لازم را در اختیار بسیج دانشجویی قرار نمی دهند و دلیل آن را اختصاص بودجه برای کارهای جهادی یک بار در سال و ایام تابستان می دانند.

زبرجد اذعان کرد: بسیج دانشجویی با پیگیری های که انجام داد، موفق شود بودجه لازم را از ناحیه بسیج دانشجویی شیراز دریافت کند و اردوی جهادی را به صورت مستقل از تاریخ 29 لغایت 10 اسفند در مناطق محروم و درون استانی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999174

وب گردی

وب گردی