وب‌سایتی برای آموزش مجازی نانوذرات با رویکرد تجاری‌سازی

شرکت نانوکامپوزیکس وب‌سایتی برای آموزش در حوزه کار با نانوذرات ارائه داده است. ماموریت این سایت آموزش شرکت‌ها و محققانی است که با نانوذرات کار می‌کنند و به‌دنبال تجاری‌سازی محصول هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نانوکامپوزیکس (NanoComposix) اقدام به راه‌اندازی سایت جدیدی در سال 2019 کرده است. این سایت (www.nanocomposix.com) دارای ابزارهای جالبی در حوزه فناوری‌نانو بوده به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند دوره‌های مختلفی در مورد عامل‌دار کردن نانوذرات، ترکیب و مشخصه‌یابی نانوذرات در این سایت پیدا کنند. این دوره‌ها برای کاربردهای مختلفی از نانوذرات طراحی شده‌است.

استیون الدنبرگ مدیرعامل و بنیان‌گذار این سایت می‌گوید: « هدف ما در نانوکامپوزیکس ارائه اطلاعات لازم در مورد نانومواد به محققان است تا بتوانند به‌سرعت فرضیه‌های خود را مورد آزمایش قرار داده و نمونه اولیه محصول مورد نظر را بسازند.»

این سایت که با عنوان دانشگاه نانوکامپوزیکس شناخته می‌شود حاوی بیش از 70 مقاله بوده که در 10 دوره مختلف ارائه می‌شود. این دوره‌ها در مورد جنبه‌های مختلف نانومواد از خواص نانوذرات طلا و نقره گرفته بحث‌های سم‌شناسی نانوذرات است. در این پروژه موضوع ایمنی نانوذرات روی سلامت انسان و محیط‌زیست درج شده‌است.

در دوره آرایه ایمنی به تشریح روش‌های ساخت ادوات تشخیص طبی بسیار حساس پرداخته می‌شود که در این روش‌ با اتصال نانوذرات به سطح نانوپوسته‌های طلا، چنین ابزار تشخیصی ساخته می‌شود. این ابزار شبیه به کیت‌های تشخیص بارداری بوده و می‌تواند به سرعت نتیجه را ارائه دهد که برای این کار تنها نیاز به تلفن همراه است. این کیت‌های تشخیصی می‌تواند برای شناسایی انواع مختلفی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نانوکامپوزیکس یک شرکت خصوصی در سن‌دیگو بوده که با مشتریان مختلفی در ارتباط است، مشتریانی که به دنبال ساخت نمونه اولیه و تجاری‌سازی محصولات در حوزه فناوری‌نانو هستند. این شرکت از نیروهای متخصص برای توسعه، ساخت و پردازش نانوذرات در مقیاس بالا استفاده می‌کند تا شیمی‌سطح نانوذرات برای استفاده در حوزه ساخت ابزارهای تشخیص طبی، رهایش دارو، پلاسمونیک و نوردرمانی را اصلاح کند.

پیش از این شرکت نانوکامپوزیکس اقدام به تولید نانومواد کلوئیدی برای استفاده مشتریان خود کرده است، این نانومواد در بخش ساخت ادوات پزشکی و درمانی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999184

وب گردی

وب گردی