کارگاه آموزشی «پیشگیری اجتماع محور از آسیب های اجتماعی در محیط های دانشگاهی» برگزار شد

به همت مرکز مشاوره دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک کارگاه «پیشگیری اجتماع محور از آسیب های اجتماعی در محیط های دانشگاهی» با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک، به همت مرکز مشاوره دانشگاه کارگاه «پیشگیری اجتماع محور از آسیب های اجتماعی در محیط های دانشگاهی» با حضور رضا ترابی کارشناس پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی استان مرکزی برگزار شد.

این کارگاه با هدف آشنایی و آموزش دانشگاهیان با رویکرد پیشگیری اجتماع محور در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.
در این کارگاه که با حضور جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه همراه بود، مبانی و کلیات آشنایی با مواد روان گردان، اعتیاد، وابستگی، تغییرات فیزیولوژیکی مغز در اعتیاد و علایم هشداردهنده و بلند مدت سوء مصرف مواد روان گردان تشریح شد و اصول و مراحل طراحی برنامه با رویکرد اجتماع محور، به عنوان یک رویکرد موفق در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه و دانشگاه های مختلف دنیا به مخاطبین آموزش داده شد.
در پایان این کارگاه، ترابی با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر گل در بین نوجوانان در دنیا و ایران، به عنوان یکی از معظلات مهم جامعه که آینده جامعه بشری و ایران را تهدید می کند، به معرفی این ماده، علائم مصرف و اثرات مخرب آن پرداخت.

همچنین در این کارگاه تعدادی بروشور و بسته آموزشی در زمینه ماده مخدر گل در بین مخاطبین در کارگاه توزیع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999195

وب گردی

وب گردی