مراسم تجلیل از  مؤسس واحد اردبیل برگزار شد

مراسم تجلیل و نکوداشت مؤسس و اولین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل در این مراسم اظهار کرد: مهندس یعقوب پریوند با همت و اخلاص توانست این نهاد علمی و باشکوه را پایه‏ گذاری کند.

اسحاق رسولی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به عنوان اولین دانشگاه استان را مدیون همت والای یعقوب پریوند و همکاران او دانست و تصریح کرد: راه‏ اندازی این مجموعه عظیم سختی‏ های زیادی همراه داشته و مدیریت و رهبری قوی می‏ طلبید.

رسولی به مردمی بودن دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مردمی بوده و اتکا به مردم دارد و همه امکانات و تجهیزات آن متعلق به مردم است.

وی تاکید کرد: در فصل جدید فعالیت دانشگاه آزاد، مدیریت از فکرهای جدید و ایده‏ های نو برای شکوفایی دانشگاه استفاده می‏ کند.

رسولی به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه‏ ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خانواده ها با اطمینان قلبی و مقایسه با سایر دانشگاه‏ ها برای فرزندان خود دانشگاه آزاد را به عنوان محل تحصیل انتخاب می‏ کنند.

وی تاکید کرد: همه این موفقیت ‏ها به پشتوانه‏ داشتن سرمایه ‏های انسانی، فرهنگی و اجتماعی است، سرمایه ‏هایی که همیشه الگوساز و پیشگام هستند.

رسولی به حفظ ارزش‏ های بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این مراسم نقطه شروع برای اهمیت دادن به کسانی است که برای ما و دانشگاه الگوسازی کرده ‏اند و سرمایه ‏های عظیمی در رشد و پیشرفت دانشگاه و توسعه استان بوده ‏اند.

یعقوب پریوند موسس و اولین رئیس واحد اردبیل به زمان تأسیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد در بدو تأسیس از صفر شروع کرده و به این مرحله رسیده است.

وی به مدیران جوان توصیه کرد: از کمبودها نهراسید و با توکل به خدا به خلق فرصت‏ ها بپردازید.

پریوند ادامه داد: در آن زمان ما کار در دانشگاه را عبادت می ‏دانستیم و کار خالصانه و صادقانه همراه با ایثارگری رمز موفقیت ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

دکتر خیراله مهرانی از رؤسای سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز اظهار کرد: تلاشگری و اخلاق ‏مداری از ویژگی‏ های بارز یعقوب پریوند بود.

وی افزود: پریوند همیشه از استادان به‌نام کشوری استفاده می‏ کرد که همه آنها به‌خاطر حسن خلق و اخلاق نیکوی پریوند از تهران و تبریز و مسافت ‏های دور در این دانشگاه حضور پیدا می‏ کردند.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز به تلاش‏‌های پریوند در زمان تصدی گری فرمانداری اردبیل و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: توفیق و موفقیت تصادفی نیست و یک شبه بوجود نمی‏ آید.

زنجانی تلاش، ادب و پشتکار را از خصوصیات پریوند برشمرد و تصریح کرد: اقدامات و اثرات فعالیت وی به‌خاطر چنین ویژگی‏ هایی همیشه ماندگار خواهد بود و برکات زیادی برای استان خواهد داشت.

ملااحمدی؛ رئیس صدا و سیمای مرکز اردبیل هم فرهنگ قدرشناسی و شکرگذاری را کار ارزشمندی توصیف کرد و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل جهت برگزاری این کار ارزنده تشکر کرد.

وی همچنین 3 مسئولیت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تفریحات را از وظایف رسانه ‏ها برشمرد و گفت: پریوند زمانی که که مسئولیت صدا و سیمای اردبیل را بر عهده داشت به خوبی آن دوران را نیز مدیریت نموده است.

حجت الاسلام سیف اله مدبر نیز به ویژگی های یعقوب پریوند اشاره کرد و اظهار کرد: بعضی از انسان ها را خداوند خلق می ‏کند که با همت والا و ایثارگرانه خود به آیه‏ الهی تبدیل می‏ شوند.

وی به مسئولان اشاره کرد و گفت : اگر می خواهید شما هم ماندگار شوید باید خودبینی را کنار گذاشته، آرزوهای طولانی ‏مدت و طمع ‏کاری را از خود دور کرده و چشم پاک داشته باشید.

در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از طرف اشخاص و دستگاه‏ های اجرایی از زحمات مهندس یعقوب پریوند تجلیل به‌ع

مل آمد.

کد خبر: 999223

وب گردی

وب گردی