دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، مدارس مهارتی تربیت منشی مطب تاسیس می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: از پایین‌ترین رشته یعنی منشی مطب تا تکنسین داروخانه، دستیار دندانپزشک و بهداشت محیط؛ رشته‌های اولویت‌دار ما در ایجاد مدارس مهارتی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران است.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، گفت: برای ایجاد مدارس مهارتی در نظر داریم تا رشته‌هایی که براساس نیاز مردم و براساس آمایش سرزمینی بوده را در این مدارس ایجاد کنیم.

وی افزود: رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه بوده از پایین‌ترین رشته که منشی مطب و بخش‌‌های مختلف درمانی است تا تکنسین داروخانه و دستیار دندانپزشک، بهداشت محیط و بسیاری از رشته‌های دیگر که در محور پزشکی و درمان قرار دارد و حول محور آموزش‌های مهارتی قرار گیرد، از جمله رشته‌های اولویت‌دار ما در ایجاد مدارس مهارتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در تمام دنیا، افرادی که در کارهای مختلف، مشغول به فعالیت هستند باید آموزش‌های مهارتی را لازم ببینند و یک لوله‌کش و برق کار هم باید آموزش‌‌های لازم را دیده باشد. اشتغال به کار، محدود به داشتن مدرک دانشگاهی نیست بلکه گذراندن دوره‌های مهارتی مختلف برای کسب اشتغال مناسب امری لازم و ضروری است.

ابطحی یادآور شد: شرکت در این دوره‌های مهارتی برای عموم افراد آزاد است و با توجه به اینکه دانشجویان رشته‌‌های پزشکی، به طور عملی بسیاری از امور را آموزش می‌بینند نیاز چندانی به حضور در این دوره‌ها ندارند. بدون شک، برپایی مدارس مهارتی و دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌های مختلف مرتبط با پزشکی و درمان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برای دانشگاه درآمدزایی داشته و منجر به ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: رکن اساسی در توسعه هر جامعه‌ای پرورش نیروی انسانی توانمند است و مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی توانمند و کارآمد خواهد شد که تحقق اهداف کلی این مدارس در آینده نه چندان دور، موجب کار‌آمدی بیشتر مراکز آموزش عالی در عرصه اشتغال و کارآفرینی کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران متذکر شد: بزرگترین هدف دانشگاه آزاد، تبدیل به دانشگاه حل مساله شدن است در همین راستا، به تناسب نیازهای موجود در جامعه اقدام به تاسیس مدارس مهارتی کرده که دستاوردی بزرگ در آموزش عالی کشور محسوب می‌شود، به این ترتیب این دانشگاه بیشترین سهم را در تربیت فارغ التحصیلان تحصیلکرده خواهد داشت.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در محیطی شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی که براساس ساختار یک مجتمع قضائی طراحی شده آشنا شوند و در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌آفرینی کنند.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999259

وب گردی

وب گردی