مسئله اصلی ما، مجوز است/ سنگ‌اندازی‌های زیادی از بیرون انجام می‌شود

مدیر قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان گفت: رقیق‌کننده های خاص را با فرمولاسیون ویژه تولید کرده ایم ولی متأسفانه به دلیل این که مجوزهای لازم از مراکز مربوطه نداریم، کارمان با مشکل روبرو می شود.

اکبر پیرستانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های پژوهشی قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان اظهار کرد: فعالیت های قطب علمی ما بیشتر در رابطه با بحث تولید جنین، اسپرم و پژوهش هایی در حوزه دام و گیاه است.

وی ادامه داد: مسئله اصلی ما، بحث اخذ مجوزها است. با وجود این‌که تاکنون توانسته ایم اسپرم گونه های نادر را منجمد کرده و به مرحله تولید برسانیم اما در مرحله اخذ مجوزها با مشکلاتی روبرو هستیم.

مدیر قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان تصریح کرد: رقیق‌کننده های خاص را با فرمولاسیون ویژه تولید کرده ایم ولی متأسفانه به دلیل این که مجوزهای لازم از مراکز مربوطه نداریم، کارمان با مشکل روبرو می شود.

پیرستانی خاطرنشان کرد: گاهی مجوزها را دیر صادر می کنند یا اصلا مجوزی نمی دهند چرا که بحث واردات مطرح می شود و ما نمی توانیم محصولات خود را عرضه کنیم.

وی افزود: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است مسیر صدور مجوزها تسهیل شود. از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم پیگیر امور هستیم ولی روندی بسیار طولانی دارد.

مدیر قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان با اشاره به حمایت های مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) از فن‌بازاری که اخیرا برگزار شد، بازدید و حمایت کرد. رایزنی هایی صورت گرفت و دو نامه از طریق دکتر طهرانچی برای معاون وزیر ارسال کردیم.

پیرستانی در خصوص تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به دانشگاه های نسل چهارم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال ورود به نسل چهارم است چون تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کم کم به برند تبدیل می شوند.

وی در پایان تأکید کرد: به طور مثال قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان تاکنون چهار، پنج محصول ارائه داده است. برای اولین بار از یک سری گونه نادر، اسپرم گرفته ایم که پیش از این فردی موفق به انجامش نشده و نتوانسته بود منجمدش کند ولی متأسفانه سنگ‌اندازی‌های زیادی از بیرون انجام می شود چرا که منافع بسیاری درگیر موضوع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999265

وب گردی

وب گردی