مدیریت هزینه آب و برق خانواده‌های ایرانی

یک شرکت دانش بنیان با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی، جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر با انرژی های فسیلی و داشتن ایرانی سبز پا به عرصه وجود گذاشت و فعالیت خود را در عرصه تولید و فرهنگ سازی استفاده از محصولات انرژی های تجدیدپذیر آغاز کرد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شاید در روزهایی که غرق در آلودگی های زیست محیطی هستیم تصور آینده ای سبز و پاک برای زمین تنها با چشمانی بسته ممکن باشد. روزهایی که آنقدر آسمان آبی باشد و هوای شهرمان پاک که با وزش بادی همه سیاهی های روزهایمان به قعر تاریخ سرریز شود.

البته در این میان کسانی نیز هستند که پای خود را از رویاپردازی های صرف فراتر گذاشته اند و با ایده های خلاقانه و نوی خود دردی از دردهای زیست محیطی زمین را تسکین داده اند. قدم هایی هرچند کوتاه؛ اما تاثیرگذار و ماندنی.

جوانانی از ایران زمین دست یاری به سوی هوای آلوده شهرمان دراز کردند و با طراحی، توسعه، تولید و فروش سیستم های تولید انرژی های تجدیدپذیر، مسوولان شهری را در مدیریت محیط زیست بیمارمان یاری کردند.

شرکت تاتماکو، زمینه ای فراهم کرده است تا طراحان و مبتکران حوزه انرژی های نو با فعالیت در این شرکت، به آرزوها و رویاهای خود جامه عمل بپوشانند. به گفته افشین اصلیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، بخش تحقیقات شرکت تاتماکو، فضایی را به وجود آورده است که یک مبتکر، طراح، مخترع و یا محقق در شاخه های گوناگون انرژی های تجدیدپذیر، با خیال راحت و بدون دغدغه های جانبی، بتواند ایده های خود را به محصول قابل فروش تبدیل کند.

وی همچنین تصریح می کند: در بخش تولیدی شرکت نیز با ایجاد شبکه تولید خوشه ای وکنترل دقیق محصولات، مسیر خود برای جهانی شدن را به سرعت طی کرده ایم و به بازار جهانی چشم دوخته ایم.

این فعال دانش بنیان در ادامه عنوان می کند: شرکت ما موفق شده است در زمینه طراحی و ساخت سیستم های خورشیدی عنوان دانش بنیانی را کسب کند. همچنین مدیران شرکت ما تاکنون بیش از 10 اختراع در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسانده اند.

تاتماکو تنها شرکت در ایران است که توانسته با ترکیب سیستم های خورشیدی متمرکز و خورشیدی پنلی به یک سیستم ترکیبی دست یابد تا بتواند با هزینه ای مناسب برق و آب گرم مورد نیاز خانواده های ایرانی را در کمترین فضای ممکن تامین کند. این شرکت با تحقیقات خود در زمینه سیستم های هیبریدی برای اولین بار در ایران سیستم هیبریدی پایش و مراقبت بادی و خورشیدی را ارائه کرده است.

این فعال دانش بنیانی درباره سیستم خورشیدی ترکیبی خانگی تولیدی شرکت، می گوید: این سیستم برای مصارف خانگی طراحی شده است؛ با این سیستم یک خانواده می تواند کلیه هزینه های برق و بخش قابل توجهی از هزینه های گاز خانواده خود را پوشش دهد و تا سال ها هیچ هزینه ای بابت تامین انرژی نپردازد. وی همچنین عنوان می کند: این سیستم در طی روز یک منبع انرژی اضطراری برای تامین برق کل ساختمان است و در طی شب نیز در صورت قطعی برق شهری می تواند روشنایی ساختمان را تامین کند. این سیستم به شما این امکان را می دهد که یک فروشنده انرژی باشید و علاوه بر تامین برق، آب گرم ساختمان خود را نیز تامین کنید.

از مزایای استفاده از این پنل خورشیدی خانگی می توان به «استفاده حداکثری از طیف نور خورشید»، «استفاده از نورمستقیم خورشید و بهره گیری از انرژی بالاتر در کشور ایران که دربین کشورهای جهان جزو دارندگان بالاترین تابش مستقیم نورخورشید است»، «کمترین مقدار ممکن سطح زمین مورد نیاز برای هر واحد تولیدی»، «تولید آب گرم» و «هدایت نورخورشید به داخل منازل از طریق تمرکز بالای نور مستقیم و هدایت با فیبرنوری» اشاره کرد.

محصول دیگری که توسط متخصصان این شرکت به تولید رسیده است، آب شیرین کن های خورشیدی است این سیستم می تواند با کمک سیستم خورشیدی متمرکز، آب شیرین مورد نیاز مناطقی را که فاقد آب شیرین هستند، تامین کند.

اصلیان، درباره این نسل از آب شیرین کن ها، می گوید: شرکت ما نسل جدید آب شیرین کن های خورشیدی با مقیاس خانگی را تولید کرده است. سیستم خورشیدی متمرکز با تولید آب گرم در دمای 80 درجه سانتیگراد این امکان را فراهم می کند که این سیستم کوچک بتوانند آب شیرین مورد نیاز یک یا چندین خانوار را به راحتی تامین کند.

می توان گفت که «نیروگاه های خورشیدی پنلی» از نیروگاه های شناخته شده در صنعت انرژی های خورشیدی است که مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد. این نیروگاه ها از پنلهای خورشیدی برای تولید برق استفاده می کند. طراحی و اجرای نیروگاه های خورشیدی پنلی یکی از تخصص های این شرکت است.

تحقیقات بر روی سامانه پایش و مراقبت بادی - خورشیدی این شرکت نیز از سال 90 آغاز شد. مدیر عامل این شرکت با اشاره به راه اندازی آزمایشی این سامانه در سال 94، می گوید: عملکرد بسیار خوب این سامانه سبب شد که طراحی آن به کسب مدال طلای نمایشگاه تکنولوژی مالزی در سال 2014 منجر شود. ما با طراحی این سامانه توانسته ایم گامی موثر در حل مشکل تامین انرژی سیستم های ارتباطی و نجات در مناطق دور افتاده برداریم.

وی ادامه می دهد: یک نمونه از سامانه پایش و مراقبت بادی- خورشیدی شرکت به دستور مستقیم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هزینه معاونت در پارک فناوری پردیس نصب می شود تا در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد. این سامانه که شبیه یک چراغ است دارای دوربین، پروژکتور، سیستم رادیویی ارسال صدا و تصویر به صورت هیبریدی، بادی و خورشیدی است که در مرزبانی کل کشور برای پایش مرزها و یافتن افراد گم شده در مناطق دور دست کارایی دارد.

مدیر عامل این شرکت درباره صادرات محصولات، عنوان می کند: برای صادرات محصول خود با کشور عراق و کنسولگری ایران در این کشور مذاکراتی داشته ایم که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999278

وب گردی

وب گردی