دانشگاه آزاد اسلامی سرعین به دانشکده گردشگری تبدیل می‌شود

اسحاق رسولی از تأسیس رشته گردشگری در مقطع کارشناسی و ادامه فعالیت واحد سرعین تحت عنوان دانشکده گردشگری خبر داد.

اسحاق رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص راه‌اندازی دانشکده تخصصی گردشگری «یونی هتل» در شهر توریستی سرعین که فروردین ماه سال 97 وعده آن را داده بود، گفت: تبدیل واحد سرعین به دانشکده گردشگری نیازمند انجام یک سری فعالیت‌های مقدماتی بود که در چند فاز تعریف شده و در حال اجرایی شدن است. در همین رابطه تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، استانداری اردبیل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با تشریح مراحل تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی سرعین به قطب گردشگری، گفت: در مرحله اول آموزش‌های نظری در مرکز سرعین انجام خواهد شد و در کنار آن آموزش‌های عملی نیز در برخی هتل‌های سرعین برگزار خواهد شد. در مرحله بعدی با توجه به اینکه مجوز تأسیس رشته گردشگری در مقطع کارشناسی را اخذ کردیم، واحد سرعین با انجام برخی تغییرات تحت عنوان دانشکده گردشگری ادامه فعالیت خواهد داد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: سرفصل آموزشی این دوره‌ها بر اساس سرفصل‌های پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی و منابع آموزش هم بر اساس پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی در نظر گرفته‌شده و با هماهنگی استانداری اولین کلاس‌های آموزشی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 98 تشکیل خواهد شد. این دوره‌ها بر اساس نیاز صنعت گردشگری و در تعامل با مجمع هتلداران و فعالان صنعت گردشگری برگزار خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه این طرح آخرین مراحل تصویب خود را در سازمان مرکزی می‌گذراند، افزود: منابع سرمایه‌گذاری این طرح پیش‌بینی شده و از محل تبدیل به احسن کردن دارایی‌های دانشگاه صورت می‌گیرد.

کد خبر: 999285

وب گردی

وب گردی