راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات کشاورزی/ امضای 25 تفاهم نامه همکاری با صندوق‌های سرمایه گذاری 

دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد با برگزاری فن‌بازار ارتباط خوبی با صنعت برقرار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بالابردن سطح کیفی آموزش عالی و مهارت‌آموزی دانشجویان بوده است و درآمدزایی در اولویت اصلی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار ندارد.

مهم ترین دغدغه دکتر طهرانچی بیشتر شدن ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان با صنعت است تا از این طریق فضا برای رونمایی استعدادها افزایش یابد.

بدون شک ارتباط با صنعت به دانشجویان کمک می کند تا بیشتر دیده شوند و نوآوری بالایی در رونمایی از استعدادهای خود داشته باشند.

به همین خاطر دانشگاه آزاد اسلامی پروژه ایجاد مدارس مهارتی و برگزاری فن‌بازار را در اولویت قرار داده است تا ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر شود و دانشجویان از این طریق استعداد و مهارت‌های خاص خود را به نمایش بگذارند.

این طرح به دانشجویان کمک می‌کند تا هم دیده شوند و هم در رشته تخصصی خود اشتغال‌زایی کنند.

فنبازار کشاورزی که در بهمن ماه برگزار شد بهانه خوبی بود تا با رونمایی از محصولات واحد های دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد های مهم و اساسی که به بخش کشاورزی کمک شایانی خواهند کرد، معرفی شوند.

با توجه به برگزاری فن بازار با محوریت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی رقابت و تولیدات علم را در میان واحد ها بسیار زیاد کرده است چرا که طرح هایی که برگزیده نهایی می شوند از صندوق سرمایه گذاری تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد.

با توجه به برگزاری فن بازار با محوریت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی رقابت و تولیدات علم را در میان واحد ها بسیار زیاد کرده است چرا که طرح هایی که برگزیده نهایی می شوند از صندوق سرمایه گذاری تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارد تا برای فروش محصولات تجاری سازی شده واحد های دانشگاه آزاد اسلامی سامانه ای راه اندازی شود تا محصولات مهم این دانشگاه در دسترس آسان خریداران چه در پایتخت و چه در شهرستان ها قرار گیرد.

راه اندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات کشاورزی

پس از بازدید دکتر طهرانچی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قرار شد تا برای فروش محصولات دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی سامانه ای مانند دیجی کالا راه‌اندازی شود.

راه اندازی این سامانه جزو برنامه های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است و با ایجاد این سامانه تمامی محصولات مورد نظر در دسترس مردم قرار می گیرد.

با راه اندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی راه ارتباط با صنعت هم هموار می شود و همین زمینه ساز رونق دستاورد واحد های دانشگاه آزاد خواهد شد.

البته نه تنها برای محصولات کشاورزی بلکه برای تمام محصولات سامانه فروش اینترنتی راه اندازی خواهد شد.

واحد علوم و تحقیقات یکی از قطب های گل های زینتی در نظر گرفته شده است و دکتر طهرانچی پیشنهاد داده است تا در صورت فروش محصولات کشاورزی در مرحله نهایی از روش بسته بندی واحد علوم و تحقیقات استفاده شود.

همچنین وی توصیه کرده است که واحد گرگان با مشارکت واحد تهران جنوب در زمین دانشکده فنی و مهندسی این واحد که در کنار بازار گل و گیاه تهران قرار دارد، مستقر شود و محصولات خود را در این بازار عرضه کند

قرار است از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قطب گل های زینتی از فعالیت هایش حمایت شود.

همچنین وی توصیه کرده است که واحد گرگان با مشارکت واحد تهران جنوب در زمین دانشکده فنی و مهندسی این واحد که در کنار بازار گل و گیاه تهران قرار دارد، مستقر شود و محصولات خود را در این بازار عرضه کند.با توجه به فعالیت های واحد گرگان در حوزه گلخانه که فعالیت های خوبی در این زمینه داشتند دکتر طهرانچی دستورداده تا از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی حمایت شود.

امضای 25 تفاهمنامه همکاری با صندوق های سرمایه‌گذاری

یکی از نکات مثبت برگزاری فن بازار کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری واحد های دانشگاه با صندوق سرمایه گذاری بود.

درپایان دومین نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت کشاورزی و منابع طبیعی؛ 25 تفاهم نامه همکاری میان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با صندوق های سرمایه گذاری و هلدینگ های وابسته به آستان قدس رضوی، جهاد کشاورزی، بنیاد مستضعفان و بنیاد تعاون سپاه پاسداران، هلدینگ دانش بنیان لیدکو و موسسه دانش بنیان برکت به امضا رسید.

در مدت برگزاری فن بازار محصولات ارائه شده در این نمایشگاه مورد ارزیابی کارشناسان و متخصصان حوزه کشاورزی قرار گرفت و به زودی 30 طرح برگزیده در سه سطح معرفی خواهند شد.

این 30 طرح برگزیده در اولویت انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999291

وب گردی

وب گردی