ثبت 200 اختراع در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

واحد پتنت در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در تلاش است تا با فعالیت‌های این واحد شاهد ارتقاء ثبت اختراعات در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، 5 سال اخیر برای حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی سال های پر رونقی بود. ثبت اختراع یکی از بخش هایی است که در این سال ها رشد خوبی را تجربه کرد. به گونه ای که در طی 5 سال اخیر حدود 200 اختراع ثبت شد.

برای پیشرفت در حوزه ثبت اختراع در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی واحد پتنت راه اندازی شده است تا از ثبت اختراعات در این حوزه حمایت کند.

این ستاد با انجام اقداماتی همچون برگزاری کارگاه «آموزش پیشرفته ثبت اختراعات در حوزه سلول های بنیادی» در سال 97 برای پیشرفت این بخش اقدام کرده است. البته ستاد از اواخر مرداد ماه سال جاری به عنوان مرجع ثبت اختراع از سوی مرکز ثبت اختراعات انتخاب شد و تا کنون 13 پرونده برای داوری به آن ارسال شده است.

در سال 98 نیز این اقدامات همچون سال های گذشته ادامه می یابد. همچنین از اقدامات در سال آتی می توان به راه‌اندازی نرم‌افزار داوری ثبت اختراعات، ایجاد دیتابانک اختراعات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و برگزاری جشنواره اختراعات در این حوزه را نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999334

وب گردی

وب گردی