ستاد تنظیم بازار برای قیمت میوه شب عید تصمیم می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز جلسه تنظیم بازار در وزارت صمت، با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود که بحث قیمت میوه عید در دستور کار این جلسه قرار دارد و درصورت تعیین ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار شب عید و ذخایر گوشت و مرغ، اظهار داشت: میزان میوه‌ای را که ستاد تنظیم بازار برای شب عید، در آذر و دی مقرر کرده بود توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی تأمین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال به میزانی که باید به استان‌ها منتقل می‌شد، منتقل شده و در سردخانه‌های این استان‌ها زیر نظر ستاد تنظیم بازار آنجا، قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت میوه شب عید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد، گفت: امروز جلسه تنظیم بازار در وزارت صمت، با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود که بحث قیمت میوه عید در دستور کار این جلسه قرار دارد و درصورت تعیین ابلاغ می‌شود.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در کشور افزایش یافته است، گفت: عرضه مرغ منجمد از دیروز در کشور شروع شده و به تدریج توزیع آن افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد تصریح کرد: در زمینه گوشت مرغ محدودیتی نداریم اما متأسفانه بحث بازار سیاه مطرح است و عده‌ای از شرایط سوءاستفاده می‌کنند که باید با آنها برخورد جدی شود.

حجتی با بیان اینکه این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن قابل مشاهده است، افزود: متأسفانه برخی افراد قدری کم لطفی می‌کنند و بنده از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه مرغ اقدام کنند و دنبال سوءاستفاده از شرایط نباشند.

وی با اشاره به اینکه مرغ حاصل از جوجه ریزی‌هایی که در نیمه اول بهمن ماه انجام شده، هم اکنون در حال عرضه به بازار است، ادامه داد: بین ۱۲۲ تا ۱۲۵میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این عدد نسبت به فصل پاییز حدود ۳۰ درصد رشد دارد.

امروز وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین روز درختکاری در نشستی که به مناسبت بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری 25 هزار هکتاری در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، حضور داشت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 999347

وب گردی

وب گردی