تاثیر شبکه ملی سلامت الکترونیک در زندگی مردم (+فیلم)

با فراهم شدن زیرساخت‌های فنی شبکه ملی سلامت الکترونیک با هدف افزایش کیفیت خدمات بهداشتی ، درمانی و امکان دسترسی فراگیر مردم به این خدمات، این شبکه در اردیبهشت ماه سال 98 به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات، با راهاندازی شبکه ملی سلامت الکترونیک و با استفاده از فناوری اطلاعات و استفاده از برنامه ها و سامانه های مبتنی بر اینترنت از طرف فعالان حوزه بهداشت و درمان تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد می شود.

زیرساخت های فنی شبکه ملی سلامت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال آماده سازی است و این شبکه در اردیبهشت ماه سال 98 به بهره برداری می رسد.

برای استقرار شبکه ملی سلامت الکترونیک در کشور زیرساخت های نظیر ایجاد پرتال ها و شبکه های فیزیکی؛ تدوین ساختارهای قانونی؛ ایجاد بانک های اطلاعاتی و داده ای؛ تامین منابع مالی و اطلاع‌رسانی و همچنین آموزش نیروی انسانی در حال انجام است.

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت؛ صدور کارت سلامت الکترونیک؛ ثبت الکترونیکی اطلاعات سلامت بیماران؛ ثبت نوبت دهی و قرار ملاقات برای درمان؛ جایگزینی نسخه نویسی الکترونیکی به جای نسخ کاغذی و کنترل از راه دور تجهیزات هوشمند پزشکیار، از مهم‌ترین دستاوردهای شبکه ملی سلامت الکترونیک است.

همچنین، راه اندازی پرتال های سلامت؛ ایجاد سامانه های کنترلی و نظارتی؛ راه اندازی سامانه ردیابی و رهگیری دارو؛ تجمیع و ارتباط شفاف شرکت‌های بیمه برای جلوگیری از هم پوشانی؛ ایجاد شبکه های پزشکی از راه دور به عنوان یک روش مبتنی بر فناوری برای کاهش نابرابرها درمراقبت های پزشکی و درمانی و درنهایت ایجاد شبکه ملی سلامت اشتغال زایی و افزایش سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت خدمات به بیمار و پزشک از دیگر دستاوردهای راه‌اندازی شبکه ملی سلامت الکترونیک است.

بر اساس همین گزارش از مزایای استقرار شبکه ملی سلامت الکترونیک می توان به امکان تبادل اطلاعات میان پزشکان و موسسات بهداشتی و درمانی؛ ایجاد الگوی نوین ارتباطی پزشکان با هم و بیمار و پزشک؛ تسریع ارائه خدمات درمانی و بالا رفتن کارآیی و بهره وری در حوزه سلامت و آموزش آنلاین بهداشتی، پزشکی و مراقبت های پزشکی و پیشگیری، اشاره کرد.

همچنین با استقرار شبکه ملی سلامت الکترونیک پوشش خدمات پزشکی در تمام نقاط کشور گسترده می شود و با بالا رفت کیفیت خدمات سلامت، خدمات پزشکی بر اساس شواهد، اسناد و مدارک قابل ارائه است.

دستاوردهای شبکه ملی سلامت الکترونیک را در فیلم های زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 999348

وب گردی

وب گردی