ضرورت تاسیس دانشکده فضای مجازی و خانواده در دانشگاه های کشور

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر میان وزارت علوم و دیگر وزارتخانه ها تعاملی سازنده شکل بگیرد، دانشگاه ها نیاز محور می شوند و به تبع آن پایان نامه ها نیز بر اساس نیازهای کشور تنظیم خواهند شد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس رشته ها و دانشکده های میان رشته ای اظهار کرد: اگر ما نسبت به نیازهای جامعه پایش و رصد داشته باشیم، رشته های دانشگاهی به صورت نیاز محور شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برخی رشته ها در بعضی از شهرها، دیگر دانشجو ندارد و اقبالی نسبت به تحصیل در آن ها نیستتعام؛ مهم ترین علت این موضوع، بی نیاز بودن جامعه نسبت به این رشته هاست.

خسروپناه ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه فضای مجازی، نیازمند به تاسیس دانشکده علوم انسانی و فضای مجازی هستیم؛ با توجه به این که امروز فضای مجازی به یکی از مسائل مهم جامعه تبدیل شده است، تاسیس رشته هایی مانند روانشناسی فضای مجازی، مدیریت فضای مجازی و جامعه شناسی فضای مجازی می تواند در استفاده صحیح از این فضا تاثیر بسزایی را بگذارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در شناخت هرچه بهتر مسائل خانوادگی، نیاز به تاسیس دانشکده خانواده داریم؛ اگر دانشکده های میان رشته ای تاسیس شود، تعامل رشته های دانشگاهی با رشته های میان رشته ای در راستای حل مسائل جامعه افزایش خواهد یافت. در نهایت نیز پایان نامه ها و رساله ها در مسیر نیازمحوری قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا مسئولان آموزش عالی کشور به نیازمحور کردن رشته های دانشگاهی کمک نمی کنند خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه کشور به نفت وابسته است؛ اگر مسئولان ذی ربط بودجه را بر اساس نیازهای سازمان های مختلف تنظیم می کردند، شاهد مشکلات فعلی کشور نبودیم.

خسروپناه اذعان داشت: وزارت نفت باید به جای تاسیس دانشکده نفت، از ظرفیت دانشگاه های موجود استفاده می کرد؛ بودجه دانشگاه های موجود نیز باید از طریق وزارتخانه هایی مانند بهداشت، نفت و کار تامین شود. در واقع اگر میان وزارت علوم و دیگر وزارتخانه ها تعاملی سازنده شکل بگیرد، دانشگاه ها نیاز محور می شوند و به تبع آن پایان نامه ها نیز بر اساس نیازهای کشور تنظیم خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999351

وب گردی

وب گردی