رییس سازمان اورژانس کشور ابقا شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر پیر حسین کولیوند را در جایگاه رییس سازمان اورژانس کشور ابقا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این حکم به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر پیرحسین کولیوند

رییس محترم سازمان اورژانس کشور

با توجه به سوابق ارزنده، دلسوزی و چالاکی جنابعالی در سالهای اخیر، در جایگاه رییس سازمان اورژانس کشور ابقا می شوید. امید است با استعانت از پروردگار بزرگ، مشارکت کلیه همکاران و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موید باشید.

حسب صدور ابلاغ های گذشته انتظارات مهم از جنابعالی را یادآوری می کنم.

1- بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی، برف ، کولاک و بهمن همواره مردم ساکن نقاط مختلف کشورمان را تهدید می کند، در چنین پهنای گسترده آمادگی برای رسیدگی عاجل به حادثه‌دیدگان در بلایا نیازمند ساختاری هوشمند و چابک است که انتظار می رود گام هایی که در راستای هوشمند سازی برداشته اید، تسریع شود.

2- علاوه بر موارد فوق توسعه راه های غیر ایمن، ساخت و سازهای غیر استاندارد ، عدم رعایت بهداشت حرفه ای، افزایش خشونت و دستآوردهای نامطلوب ناشی از روان‌پریشی جامعه و ده ها مورد دیگر که بدلیل عدم رعایت عوامل پیشگیرانه موثر، تاوان و عوارضش نصیب مردم و ما می شود، نیز بر حساسیت اوضاع اورژانس کشور افزوده است که ضروریست علاوه بر آمادگی برای مدیریت موارد نیازمند کمک‌، با هم آهنگی بین بخشی مستمر، برنامه های پیشگیرانه با همکاری دیگر دستگاهها تهیه و به نحو مقتضی از تعداد موارد کاسته شود. اجرای برنامه مشترک کاهش حوادث جاده ای با دانشگاه های علوم پزشکی و پلیس راهور که آماده اجراست، به عنوان الگوی موفقی می‌تواند برای دیگر دستگاه ها تدوین شود.

3- گرچه سازمان اورژانس کشور در حال حاضر بیشتر به اورژانس پیش بیمارستانی می‌پردازد ‌مع الوصف با نگاهی ادغام یافته می توان مسائل اورژانس کشور را اداره کرد که در بازنگری وظایف و ساختار دستگاه های تابعه بدان خواهیم پرداخت. ضروریست جنابعالی با کمک معاونین محترم درمان و آموزشی در راستای هم افزایی مراکز اورژانس بیمارستانی با سازمان اورژانس کشور گام بردارید.

همچنین استفاده از ظرفیت سازمان نظام پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خصوص آنهایی که تجربه مدیریت حوادث و صدمات را دارن ، انجمن های علمی مرتبط در گروه پزشکی، سازمان هلال احمر ، بسیج جامعه پزشکی با تجربه روزهای سخت دفاع مقدس و تهیه نقشه راه اورژانس کشور برای 5 سال آتی و مشورت با کلیه صاحبنظران فوق‌الذکر می‌تواند در کارآئی بیشتر آن مجموعه موثر باشد . استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد و مشارکت آنها در مدیریت امور به خصوص در بحرانها بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید سازوکارآن تعریف شود .

4- علمی تر و بروزتر شدن مجموعه خدمات اورژانس کشور نیازمند بهره‌مندی از نیروهای متخصص و فن‌آوری های نوین است .

در این راستا استفاده از ظرفیت با اهمیت پزشکان متخصص طب اورژانس که خوشبختانه در سراسر کشور حضور فعال دارند در لایه های مختلف مدیریتی جهت اعتلای علمی آن مجموعه موثر خواهد بود.

همچنین بهره برداری از تکنولوژی مدرن و Tele Education علاوه بر جامعه محور کردن خدمات اورژانس ، فعالیت ها را اثر بخش تر و هزینه ها را کمتر خواهد کرد.

5- استفاده از خدمات اورژانس همچون اورژانس هوایی نیازمند تدوین پروتکلهای جدید است که بهره‌گیری از خدمات پرهزینه و بعضا" پرخطر همچون بکارگیری بالگرد محدود به شرایط ویژه مبتنی بر دستورالعمل های مدون باشد.

لذا ضروریست با کمک معاون محترم درمان و دیگر مدیران ذیربط هرچه زودتر دستورالعمل های اجرائی تدوین شود.

توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

کد خبر: 999356

وب گردی

وب گردی