برگزاری المپیاد رقابت‌های ورزش همگانی در کنار یونیورسیاد دانشجویی در سال آینده

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در اعزام های ورزش دانشجویی به مسابقات بین المللی، دختران به موفقیت های خوبی دست یافته اند و فدراسیون دانشگاهی به اعزام دختران دانشجو توجه ویژه‌ای دارد و در رشته های اعزامی چنانچه محدودیتی برای دختران وجود نداشته باشد در اولویت اعزام قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجتبی صدیقی ضمن تاکید بر موفقیت های به دست آمده در ورزش دانشجویان در سال ۹۷، اظهار داشت: امسال توفیقات خوبی در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کردیم که امید داریم به رغم کمبود و محدودیت امکانات در سال آینده، به موفقیت های خوبی در یونیورسیاد دانشجویی نیز دست یابیم.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در بخش ورزش دانشجویی گفت: امسال المپیاد ملی در دانشگاه شیراز با حضور ۶ هزار دختر و پسر برگزار شد و شماری از دانشجویان به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدند.
صدیقی افزود: سال آینده در کنار یونیورسیاد دانشجویی المپیاد رقابت های ورزش همگانی در کشور نیز برگزار می شود که مسابقات دختران در دانشگاه الزهرا (س) و پسران در دانشگاه بوعلی همدان خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم افزون بر ورزش دانشجویی به ورزش همگانی نیز توجه دارند، افزود: در سطح دانشگاه ها باید فضای مورد نیاز ورزشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
وی به افزایش سرانه فضای ورزشی دانشگاه ها اشاره کرده و گفت: امسال سرانه فضاهای باز ورزشی در دانشگاه ها به ۲ متر و فضاهای بسته به ۱ متر و ۵ سانت افزایش یافت.
رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تمامی دانشگاه‌ها باید از سرانه مورد نظر در فضاهای باز و بسته دانشگاهی برخودار باشند؛ چنانچه هریک از دانشگاه ها چنین امکانی نداشته باشند، باید یکسان‌سازی لازم صورت گیرد.
صدیقی تصریح کرد: دانشگاه های بزرگ تهران که بدنه جدی آموزش عالی به شمار می روند باید امکانات مجهزی در حوزه ورزش داشته باشند.
وی در ادامه به لزوم ورود زیربخش های دانشگاهی و ورزشی به حوزه اعزام ها به ویژه مسابقات آسیایی اشاره کرد و گفت: سیاست ما بر این است که اعزام به رقابت های آسیایی به زیربخش ها واگذار شود.
دکتر صدیقی از ایجاد ۲۷ زمین چمن مصنوعی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: چند دانشگاه باقی مانده نیز تا سال آینده به زمین تجهیز می شوند.
وی گفت: تاکید دیگر در حوزه ورزش دانشجویی بر تجهیز خوابگاه های ملکی دانشگاه ها به اتاق های تندرستی است و در صورتی که خوابگاه ملکی هر دانشگاهی به این اتاق ها تجهیز نشوند، تا سال آینده باید اقدامات صورت گیرد.
صدیقی افزود: ورزش تفریح نیست بلکه بخش اصلی است که موجب شور و نشاط در جامعه شده و در پایه گذاری نسل های آینده جامعه نقش موثری دارد.
در پایان این مراسم از ورزشکاران، مربیان تیم های تیراندازی‌، کاراته، بسکتبال، سنگ نوردی، پاورلیفتینگ، ووشو و بسکتبال ۳در ۳ که موفق به کسب افتخار آفرینی برای کشورمان شده اند با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999362

وب گردی

وب گردی