ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به سمت استفاده از ظرفیت‌های خود در جهت درآمدزایی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه گیلان به طرح ساماندهی آموزش عالی اشاره کرد و خواستار دور شدن از نگاه محلی و منطقه‌ای و داشتن نگاه ملی به آموزش عالی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه گیلان، منصور غلامی در این نشست با اشاره به چالش‌های بودجه‌ای این وزارتخانه، حمایت‌های دولتی را کمتر از نیازهای موجود خواند و خواستار حرکت دانشگاه‌ها به سمت استفاده از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی شد.
وزیر علوم با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه گیلان در سال ۱۳۹۹، این المپیاد را فرصت مناسبی برای ایجاد یک ظرفیت ورزشی خوب در استان و دانشگاه گیلان دانست.
احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی، "برنامه محوری" را اولویت اصلی دانشگاه دانست.
فعالیت های بین‌المللی، جذب دانشجویان خارجی، جلب حمایت خیرین و ارتباط با صنعت و جامعه از دیگر برنامه های مهم مورد اشاره رئیس دانشگاه گیلان بود.
رضی در ادامه فرسودگی سازه آزمایشگاه ها و کمبود وسائل آزمایشگاهی را از مشکلات گروه های علمی دانشگاه دانست و خواستار توجه ویژه وزارت علوم به این مسائل شد.
شایان ذکر است در پایان مراسم که با ارائه نظرات مدیران دانشگاهی همراه بود، قرارداد همکاری میان دانشگاه گیلان و مهندس عبدالله نوید یکی از خیّرین دانشگاه جهت ساخت فاز دوم ساختمان فارم دانشکده علوم کشاورزی با برآورد هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال امضا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999363

وب گردی

وب گردی