ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عهده دانشگاهیان است

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حفظ ولایت ‌فقیه، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بر دوش دانشگاهیان و اساتید متدین و انقلابی است.

زین العابدین امینی معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت روز بزرگداشت شهداء گفت: مسئولین و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی خادم خانواده های محترم شهداء و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
امینی گفت: از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت ستون اصلی قوام دین مبین اسلام بوده است و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در طول تاریخ بزرگترین پرچم دار و مبلغ این فرهنگ ارزشمند بوده اند.

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: با قدری مطالعه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز می توان دریافت که از خودگذشتگی و جانفشانی خالص ترین و پاک ترین بندگان خدا در عرصه انقلاب، جنگ تحمیلی، میدان جهاد علمی، تامین امنیت و دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام)، پیروزی های بزرگی را نصیب امت مسلمان انقلابی ایران کرده است.
وی تأکید کرد: تکریم و یادواره شهداء از وظایف همه ما است ولی مهم‌تر از آن، پیاده کردن افکار و اندیشه های شهداء است. از آنجائیکه در پیام ها و وصیت نامه شهدای گرانقدر همواره به حفظ ولایت ‌فقیه، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تأکید شده است؛ دانشگاهیان و اساتید متدین و انقلابی، در این امر مهم مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش دارند و بایستی هرآنچه از آنان می دانند در کلاس های درس به نسل های جوان منتقل نمایند.
امینی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب، تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان را واجب بزرگ امروز و همیشگی اعلام نموده اند، بنابراین بر همه مسئولین، اساتید و دانشگاهیان واجب است در جهت حل مشکلات خانواده های معظم و معزز شهداء سر از پا نشناسند و تمام تلاش خود را معطوف به حل مشکلات این عزیزان نمایند.
معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی با شعار ((کلنا جنودک یا خامنه ای)) خود را سربازان صف اول و تابع فرامین اندیشمندانه و داهیانه ولی امر مسلمین جهان و نائب برحق امام زمان(عج)، حضرت امام خامنه ای عزیز( مدظله العالی) می دانند و در خدمت خالصانه به فرزندان و خانواده های محترم شهداء و تحقق خواسته های این یادگاران فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999379

وب گردی

وب گردی