ایجاد مدارس مهارتی در واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به حضور دانشگاه آزاد در کشورهای منطقه، ایجاد مدارس مهارتی در شعبه‌های خارج از کشور منجر به درآمدزایی بیشتر برای دانشگاه می‌شود.

محمد عابدی مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مدارس مهارتی، حرکت نوینی را در راستای توسعه کارآفرینی در کشور برداشته و تکمیل این روند در واحدهای مختلف، منجر به ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت خواهد شد.

وی افزود: اگر تنها به تربیت دانشجویان تحصیلکرده و صرف گرفتن مدرک تحصیلی تکیه شود، قطعا نتیجه‌ای جز تربیت فارغ‌التحصیلانی بدون مهارت و صرفا مدرک‌گرا نخواهد داشت.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با تحولاتی که در سطح کلان برای ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و خصوصا مدارس سما ایجاد شده؛ همچنین تاسیس معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، ادامه این روند منجر به انقلابی در عرصه توسعه امور مهارتی و پرورش کارآفرینان در قسمت‌های مختلف کشور خواهد شد که دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد به شمار می‌‌رود.

عابدی یادآور شد: با توجه به حضور دانشگاه آزاد در کشورهای منطقه، ایجاد مدارس مهارتی در شعبه‌های خارج از کشور نیز علاوه بر درآمدزایی بیشتر برای دانشگاه، منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآزموده خواهد شد که منجر به جذب حداکثری در این دانشگاه بزرگ کشور حتی در شعبه‌‌های برون مرزی است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین هدف دانشگاه آزاد، تبدیل به دانشگاه حل مسئله شدن است در همین راستا، به تناسب نیازهای موجود در جامعه اقدام به تاسیس مدارس مهارتی کرده که دستاوردی بزرگ در آموزش عالی کشور محسوب می‌شود، به این ترتیب بزرگ‌‌ترین دانشگاه کشور، بیشترین سهم را در تربیت فارغ التحصیلان تحصیلکرده خواهد داشت.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: بدون تردید، رکن اساسی در توسعه هر جامعه‌ای پرورش نیروی انسانی توانمند است و مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی توانمند و کارآمد خواهد شد که تحقق اهداف کلی این مدارس در آینده نه چندان دور، موجب کار‌آمدی بیشتر مراکز آموزش عالی در عرصه اشتغال و کارآفرینی کشور خواهد شد.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در محیطی شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی که براساس ساختار یک مجتمع قضائی طراحی شده آشنا شوند و در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌آفرینی کنند.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999380

وب گردی

وب گردی