وب سایت دانشگاه؛ نقطه کلیدی جذب دانشجوی خارجی

مسئله جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه بحث پر اهمیتی است که در برخی از سیستم های رتبه‌بندی نیز در نظر گرفته می شود؛ بنابراین ارائه رویکردهایی که به این مسئله کمک کند، برای دانشگاه حیاتی است و یکی از این موارد داشتن وب‌سایت کاربرپسند برای دانشجویان خارجی است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، یکی از نقاط کلیدی که هر فرد به عنوان یک دانشجوی خارجی مورد بررسی قرار می دهد وب سایت دانشگاه‌هاست؛ بنابراین این مسئله را که وجود وب سایتی جامع و کامل برای جذب دانشجوی خارجی از اهم مواردی است که باید دانشگاه در نظر داشته باشد را قوت می بخشد.

با توجه به این واقعیت که نسل جوان از رسانه های اجتماعی به طور گستردهای استفاده می کنند، بسیاری از دانشگاه ها به استفاده از Instagram و Twitter برای جذب دانشجویان جدید روی آورده اند.

با این حال، تحقیقات تازه منتشر شده توسط دانشگاه کوئینزلند نشان داد که این تنها رسانه‌های اجتماعی نیستند که دانشجویان بین المللی خاص هنگام چک کردن یک دانشگاه به آن مراجعه می کنند بلکه وب سایت نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

آمار جدید نشان می دهد که 85 درصد از دانشجویان در سال تحصیلی 2017-2016 بدون هیچگونه ارتباطی با دانشگاه درخواست خود را ارائه داده اند که نشان افزایش آمار و ارقام نسبت به قبل است.

دانشگاه کوئینزلند بعد از بررسی مسیری که این «دانشجویان مخفی» برای ارائه درخواست خود پیموده اند، اعلام کرد به نظر این دانشجویان با بررسی سایت دانشگاه این کار را انجام داده اند.

بنابراین وب سایت نقطه کلیدی است که باید به آن توجه زیادی شود و اطلاعات مورد نیاز دانشجوی خارجی به راحتی در دسترس باشد. در ادامه به ارائه برخی آمار و ارقام و ارائه راهکارهایی برای بهبود وب‌سایت دانشگاه می پردازیم.

نتایج گزارشات دانشگاه کوئینزلند

«جنیفر پارسونز» مدیر بازاریابی دانشگاه کوئینزلند، با بررسی داده‌های به دست آمده اعلام کرد که وب سایت دانشگاه مهم ترین منبع اطلاعات برای متقاضیان خارجی است.

نتایج نشان داد برای بیش از نیمی از دانشجویان مورد مطالعه، وب سایت موسسات جذب متقاضی تنها کانالی بوده تا در آن اطلاعات را دریافت کنند.

با توجه به گزارشات یکی دیگر از رایج ترین ترکیب منابع اطلاعاتی وب سایت دانشگاه به همراه نشریات رتبه بندی بود که حدود 3 درصد از پاسخ دهندگان به آن ها استناد کرده بودند. در حالی که 3 درصد از پاسخ دهندگان صرفا به دوستان خود به عنوان منبع اطلاعات مراجعه کرده اند.

این نظرسنجی به طور شگفت انگیزی نشان داد که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به طور قابل ملاحظه‌ای نمایش داده نمی شود و تنها بخش کوچکی از کانال در مسیر برنامه‌های کاربردی برای تنها تعداد انگشت شماری از دانشجویان ثبت نامی مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به نتایجی که از این نظرسنجی‌ها بر می‌آید و به اعتقاد پارسونز به روز نگهداشتن وبسایت دانشگاه بسیار مهم است؛ زیرا این تنها راه دانشگاه‌ها برای جذب هرچه بهتر دانشجویان خارجی است.

دانشجویان به وب سایت‌های دانشگاهی به عنوان یک مرکز خرید برای یادگیری در مورد یک دانشگاه متکی هستند. دانشگاه‌ها باید از به روز بودن محتوا در وب سایت‌هایشان اطمینان داشته باشند و به افراد این اجازه را بدهند تا به عنوان دانشجویان آینده، اطلاعات لازم آن دانشگاه را به راحتی از وب‌سایت در دسترس داشته باشند.

از تمامی نتایج گزارشات این‌طور بر می آید که مسئولان دانشگاه باید توجه ویژه ای به وب‌سایت دانشگاه داشته باشند به همین منظور در ادامه به معرفی برخی راهکارها برای بهبود آن می پردازیم که در ادامه به صورت تیتر‌وار معرفی و توضیح داده شده‌اند.

یک صفحه اختصاصی برای دانشجویان خارجی آینده ارائه کنید که یافتن آن نیز آسان باشد

از آنجا که محتویات زیادی در وب سایت دانشگاه وجود دارد، پیشنهاد می‌شود تا صفحه‌ای به طور خاص به دانشجویان خارجی اختصاص داده شود. ارزش این را دارد که بخش‌هایی برای دانشجویان خارجی در صفحه اصلی وب سایت دانشگاه در نظر گرفته شود و باید به گونه‌ای باشد تا فرد به راحتی و وضوح بتواند به صفحاتی که مخصوص دانشجویان خارجی است دسترسی پیدا کند.

وب‌سایت را کاربرپسند کنید

وب سایت زیبا و چشم نواز قطعا یکی از مزیت‌هاست؛ اما در عین حال باید دسترسی به آن آسان باشد. توصیه می شود که با استفاده از نقاط راهنمایی واضح دسترسی به اطلاعاتی از قبیل رشته‌های ارائه شده، هزینه‌ها، شرایط درخواست، پذیرش و بورس تحصیلی را برای افراد ساده تر کنید.

برجسته کردن تجربه دانشجویی خارجی

دانشگاه ها باید افراد را در خصوص تجربه‌های دانشجویان خارجی آگاه سازد. آنها می‌توانند این کار را از طریق محتواهایی مانند توصیفات ویدیوئی از دانشجویان فعلی خارجی، اخبار از سازمان‌های دانشجویی و باشگاه‌ها، تورهای مجازی از دانشگاه و شهر انجام دهند.

اطمینان حاصل کنید که دانشآموزان بینالمللی می توانند زبان را درک کنند

دانشگاه ها باید به یاد داشته باشند که هنگام جذب دانشجویان خارجی ممکن است موانع زبان و همچنین عدم توانایی در درک اصطلاحات عامیانه وجود داشته باشد.

در این راستا باید از استفاده اینگونه اصطلاحات اجتناب کرد و به طور واضح با مخاطبان بین المللی ارتباط برقرار کرد.

بنابراین، حتی اگر زبان گفتاری یکسان باشد، چگونگی استفاده از آن مهم است و باید بررسی کرد تمام عبارت‌ها برای یک مخاطب جهانی ترجمه شده باشد.

اطلاعات تماس را به طور واضح بیان کنید

اطلاعات تماس باید به طور کامل در دسترس باشد. همچنین می‌توان از از ویژگی‌های Chat Live برای برطرف کردن سوالات استفاده کرد.

می‌توان با قرار دادن یک دکمه تماس به طور دقیق فهرست اطلاعات تماس را قرار داد. شماره‌های تلفن و آدرس‌های ایمیل را لیست کنید، در این حالت برای اطمینان در مورد این که چه وب سایتی بهترین است، هیچ کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999386

وب گردی

وب گردی