ایجاد اشتغال برای نخبگان، مهم‌ترین هدف باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد است

رئیس پیشین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌‌ترین هدف باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد در سال آینده، ایجاد اشتغال برای نخبگان و پژوهشگران بر مبنای نیاز جامعه و ایجاد شکوفایی در اقتصاد کشور است.

حبیب‌الله آراسته‌راد رئیس پیشین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی و چگونگی حمایت از نخبگان این باشگاه در طی یک سال گذشته، گفت: ساماندهی 350 باشگاه در کشور و تهیه آئین‌‌نامه‌هایی حمایتی که اجازه حضور بیشتر به نخبگان و پژوهشگران برای حل مسائل و مشکلات موجود را می‌‌‌دهند از مهم‌‌ترین برنامه‌های ما در سال 97 بوده است.

وی افزود: راه‌‌اندازی سامانه جامع مختص باشگاه پژوهشگران از مرحله جذب تا تخصیص منابع و تسهیلات در نظر گرفته شده، همچنین راه‌اندازی کتابخانه مقالات باشگاه که بیش از 200 هزار مقاله در آن وجود دارد توسط اعضای باشگاه از دیگر دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی امسال بوده است.

رئیس پیشین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد یک شبکه‌‌ای از نخبگان دانشگاه را با هدف حمایت و جذب نخبگان ایجاد کردیم، به این ترتیب، این مجموعه، یک شبکه بزرگ علمی که خلق قدرت می‌کند را بنیان نهاده و از افرادی که تجربه بیشتری در حل مشکلات موجود دارند بهره برده و روی نظام موضوعات، مسائل و مشکلات کشور که منجر به خلق ارزش افزوده خواهد شد تمرکز کرده است.

آراسته‌راد تاکید کرد: در حال حاضر، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد، بیش از 80 هزار نفر عضو دارد که حدود 15 هزار نفر در حوزه‌‌های مختلف فعالیت دارند و نزدیک به 3 هزار نفر مخترع از دانشگاه‌های دولتی در این باشگاه حضور دارند.

وی متذکر شد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برای اولین بار در دانشگاه آزاد ایجاد شده است و در دانشگاه‌های دولتی هم شعبه‌‌هایی را ایجاد کرده و 40 درصد اعضای این باشگاه از دانشگاه‌های دولتی بوده است؛ اما چنین ارگانی، در دیگر مراکز آموزش عالی کشور وجود ندارد و مختص دانشگاه آزاد است.

رئیس پیشین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مهم‌‌‌‌‌‌ترین ماموریت باشگاه پژوهشگران جوان علاوه بر حمایت‌‌‌‌‌های مادی و معنوی، امید‌افزایی میان نخبگان و پژوهشگران است، به این ترتیب فضایی ایجاد می‌‌‌‌‌‌شود تا نخبگان برای حضور در کشور و توسعه فعالیت‌‌های پژوهشی و بروز خلاقیت‌‌های خود میدان عملی برای حضور پیدا کرده و توانایی‌‌‌ها و نبوغ خود را در مسیر توسعه و تعالی سرزمین خود صرف کنند.

آراسته‌‌راد یادآور شد: مهم‌‌ترین هدف باشگاه در سال آینده، ایجاد اشتغال برای نخبگان و پژوهشگران بر مبنای نیاز جامعه و ایجاد شکوفایی در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999417

وب گردی

وب گردی