همکاری  استانداری خوزستان در زمینه کشاورزی و «آی تی» با دانشگاه آزاد اسلامی

استاندار خوزستان گفت: قرار شد یک سری پژوهش ها به صورت کاربردی، منجر به تولید محصولی شود که وابستگی ما را به خارج کم کند. بناست این اتفاق از طریق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان واحدهای اهواز و دیگر شهرستان های استان صورت بگیرد.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان، دومین مجموعه بزرگ از لحاظ وسعت و گستردگی در کشور، بعد از تهران است. باید شرایطی را فراهم کنیم که کیفیت کار و محصول خروجی از دانشگاه یعنی تعداد مقالات و ایفای نقش در تولید علم، متناسب با گستردگی پیش برود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما به این سمت و سو در حال حرکت است. فکر می کنم مجموعه به اندازه کافی، به صورت کمی، گسترش پیدا کرده و حالا باید عمق پیدا کند و از نظر کیفی، رشد کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص مباحثی از جمله «آی‌تی»، تکنولوژی و همچنین مسائل کشاورزی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردیم چون خوزستان، استانی زراعت‌خیز است و بیشترین تولید محصولات کشاورزی در کل کشور را دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: قرار شد یک سری پژوهش ها به صورت کاربردی، منجر به تولید محصولی شود که وابستگی ما را به خارج کم کند. بناست این اتفاق از طریق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان واحدهای اهواز و دیگر شهرستان های استان صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به بودجه ای که در بخش پژوهش تصویب شده و رقم قابل ملاحظه ای نسبت به کل بودجه است، امیدواریم به سمت پژوهش هایی کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان خوزستان برویم که منجر به تولید محصول شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: ان شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی بتواند آنچه در توسعه استان خوزستان و کشور بر عهده دارد را ایفا کند.

شریعتی ادامه داد: قرار است دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر آبزی‌پروری حرکت کند، با توجه به این‌که رئیس سازمان شیلات کشور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان است، می تواند در این زمینه کمک و حمایت کند. بنا شد من هم به رئیس سازمان شیلات کشور توصیه کنم تا در این مسیر گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم تعاملات فی‌مابین را گسترده تر کنیم و استانداری خوزستان هم آمادگی دارد در تمام زمینه ها به دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان کمک کند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: قرار شد سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی دیگر حالت سپرده نداشته باشد و برای خود دانشگاه، منافعی را تأمین نکند، بلکه بناست این اعتبار در بانک ها به نحوی سپرده‌گذاری شود که بانک ها برای پرداخت شهریه، وام قرض الحسنه به دانشجویان بدهند و سودی دریافت نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999462

وب گردی

وب گردی