پنل های آموزشی و تخصصی بستری برای فهم بهتر سینما فراهم می کند

مدیر نشست های نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش درباره نشست های تخصصی این رویداد سینمایی توضیح داد: در این دوره از جشنواره با برگزاری 8 نشست و کارگاه تخصصی در بخش جنبی، تلاش می کنیم فرصت و امکانی برای علاقه مندان فراهم شود تا از حضور متخصصان و اساتید بهره مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سید رضا صائمی، مدیر نشست های تخصصی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش درباره رویکردهای موضوعی این نشست ها عنوان کرد: در این نشست ها که با تنوع موضوعی همراه است، اساتید و پژوهشگران سینمایی و هنری درباره موضوعاتی مثل مولفه های فرهنگ عامه در سینما، مردم شناسی سینمای بومی و سینمای عامه پسند، چگونگی بهره برداری از بافت جغرافیایی و لوکیشن در فیلم سازی، اصول و بایسته های بازیگری در نقش های بومی و محلی، قوم نگاری درمستندسازی، سازوکارهای تامین سرمایه جمعی برای تولید فیلم، فیلمنامه نویسی در قصه های بومی، جامعه شناسی و مخاطب شناسی فیلم های عامه پسند در سینمای ایران، مستند سازی بومی و... در قالب نشست یا برگزاری پنل های آموزشی و مهارت آموزی، صحبت می کنند.

وی افزود: برگزاری این نشست ها علاوه بر اینکه دانش نظری، شناخت و آگاهی علاقه مندان سینما به ویژه فیلمسازان و دانشجویان سینما را افزایش می دهد، آن ها را با مباحث جدید در حوزه های مختلف فیلمسازی آشنا می کند.

این منتقد و کارشناس سینما خاطر نشان کرد: برگزاری نشست ها همچنین فرصتی فراهم می کند تا علاقه مندان به سینما در شهرستان ها از حضور اساتید شناخته شده در این حوزه بهره مند شده و جشنواره فیلم وارش بتواند دستاوردهای علمی و پژوهشی روز در حوزه سینما و فیلمسازی را در اختیار آن ها قرار دهد. همچنین به سوالاتی که درباره فیلمسازی وجود دارد، پاسخ می دهد و با طرح برخی از مباحث میان رشته ای سینما، نقش موثری در هم افزایی پژوهشگران علوم انسانی و سینما دارد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت 98 در استان مازندران برگزار می شود.

میثم اسدبیگی

انتهای پیام/

کد خبر: 999470

وب گردی

وب گردی