اختصاص بودجه برای ایجاد نیروی امنیت مرزی در شمال سوریه

وزارت دفاع ایالات متحده در بودجۀ پیشنهادی خود برای سال 2020 خواستار اختصاص 250 میلیون دلار برای ایجاد نیروی امنیت مرزی در شمال سوریه شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع ایالات متحده همچنان طرح جنجالی خود را مبنی بر ایجاد «نیروی امنیت مرزی» در شمال سوریه دنبال می کند و در بودجۀ این سازمان برای سال 2020 مبلغ 250 میلیون دلار تخصیص داده است.

پیش از این در ماه ژانویۀ سال جاری میلادی اخباری منتشر شد مبنی بر این که ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) قصد دارد در کنار ادامۀ حمایت از ارتش دموکراتیک سوریه، 30 هزار نیروی جدید برای حفاظت از مرزهای شمالی و شرقی سوریه آموزش دهد. انتشار این اخبار واکنش ترکیه را در پی داشت و مقام ارشد سفارت ایالات متحده در آنکارا به همین خاطر به وزارت امور خارجۀ ترکیه احضار شده است.

وزارت دفاع ایالات متحده در بودجۀ پیشنهادی خود برای سال 2020 در مجموع 550 میلون دلار برای کمک به نیروهای کرد سوریه اختصاص داده است.

300 میلیون دلار از بودجۀ پیشنهادی پنتاگون برای آموزش و تجهیز نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه، که عمدتاً متشکل از نیروهای یگان های مدافع خلق (YPG) است، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 999534

وب گردی

وب گردی