دانشگاه آزاد اسلامی از ایده های برتر در صنعت فرش حمایت می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ایده های برتر در‌صنعت فرش‌مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی قرار می گیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در اولین رویداد کارآفرینی هنر صنعت فرش استان اردبیل که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم نسل جدید را به سمت این هنر صنعت بکشانیم، بدون شک خلاقیت در آن بروز و توسعه خواهد یافت.

وی افزود: اعتقاد داریم تشکل های حوزه فرش باید بتوانند زمینه ها و جذابیت هایی را ایجاد کنند که نسل جدید جوان جذب آن بشوند.

وی بیان کرد: هر هنر و صنعتی که به طور دائم خلاقیت در آن نباشد، فرایند نزولی پیدا می کند و باید اذعان کنیم که پیشینیان ما این خلاقیت را داشتند که هنر خود را عرضه و دنیا را شیفته این هنر کردند. به گونه ای که در بیشتر کشورها افتخار می کنند که فرش ایران در خانه داشته باشند.

رسولی ادامه داد: روح زیباشناسی در پیشینیان به قدری در سطح عالی بود که با این هنر زیبا همه را شیفته خود کردند و ما اکنون میراث دار و میراث خوار گذشتگان هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: حمایت های جدی از ایده های برتر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی به عمل می آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز گفت: تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان باید به کمک اقتصاد جامعه بیاید و صرف مدرک تحصیلی نمی تواند این مأموریت را انجام دهد.

حبیب ابراهیم پور بیان کرد: فناوری تعبیه و تزریق علم در صنعت است و وقتی فرش ایران برند جهانی شده و کشورهای دیگر از آن کپی برداری می کنند و با این حال اصالت خود را حفظ کرده باید به کمک فناوری به عرش برسد.

وی افزود: فناوری، یک تکنولوژی به فرش سنتی اضافه می کند و با تکنولوژی بالاتر تولید می شود که در این صورت هم کیفیت بالا می رود و هم زمان تولید به حداقل می رسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تاکید کرد: ایده هایی که ارائه می شود در مرکز رشد دانشگاه یا پارک علم و فناوری مستقر شده و پس از گذراندن مراحل قانونی در چرخه تولید و ثروت آفرینی مورد حمایت قرار می گیرد.

اولین رویداد کارآفرینی هنر صنعت فرش استان اردبیل به مدت سه روز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تداوم یافته و در پایان ایده های برتر معرفی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999535

وب گردی

وب گردی