رفع چین و چروک و تیرگی پوست با طب سنتی

برای درمان خشکی، تیرگی و چروک پوست صورت باید صفرای موجود در بدن را به صفرای لطیف تبدیل کنیم؛ در ادامه به چند راهکار ساده و البته نافع طب سنتی برای این هدف اشاره شده است.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اینکه عروقی که چشم را تغذیه می‌کنند از ریزترین عروق (رگها) هستند بنابراین هرگاه سطح "صفرای معلق" در بدن بالا برود یا صفرا خشک شود، این امر می‌تواند باعث تیرگی و خشکی پوست صورت شود.

برای درمان این خشکی، تیرگی و چروک پوست صورت باید صفرای موجود در بدن را به صفرای لطیف تبدیل کنیم؛ برای تولید این صفرای لطیف "به‌صورت موضعی" می‌توان روزانه به‌مدت 10 دقیقه سر و صورت را با روغن زیتون یا روغن سیاهدانه ماساژ دهیم و برای کف سر و ابرو می‌توان از "برس" استفاده کرد تا شتاب گردش خون در سر را افزایش یابد.

همچنین برای اینکه صفرای موجود در بدن را به صورت خوراکی به صفرای لطیف تبدیل کنیم باید شیرینی‌های لطیف طبیعی میل شود مثل عسل، انگور و خرما و ... همچنین مصرف سرکه‌انگبینی که با 1/2 واحد سرکه تولید شده باشد نیز برای این منظور بسیار مفید است.

از سوی دیگر باید توجه داشت به‌صورت کلی باید از نوشیدن "آب سرد" همچنین نوشیدن آب بین غذا پرهیز شود و از جویدن کامل غذا غافل نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999559

وب گردی

وب گردی