آیا اینترنت جهانی می تواند قطع شود؟

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که اگر اینترنت جهانی قطع شود چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امکان دارد اینترنت جهانی قطع شود؟، اگر رعد و برق به هواپیمای در حال پرواز اصابت کند چه اتفاقی می افتد؟ اکسیژن چه رنگی است؟ چه چیزی سه برابر خطرناک‌تر از جنگ است؟ جهان چه رنگی است؟ اینها و هزاران پرسش دیگر، سوالاتی است که به ذهن هر کسی می تواند خطور کند که با مراجعه به اینترنت می توان جواب آنها را پیدا کرد. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که اگر اینترنت جهانی قطع شود، چه اتفاقی می افتد؟

در سال 1995 تنها یک درصد جمعیت جهان از اینترنت استفاده می کردند. امروز، اینترنت هر روز میلیاردها نفر را در سراسر جهان به هم متصل می کند.

تقریبا 4 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند و هر ثانیه 10 نفر به این تعداد اضافه می شود. با افزایش تعداد استفاده کنندگان ، وابستگی ما به اینترنت افزایش می یابد.

دیروز، پس از این مشکلی که در فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ به وجود آمد میلیون ها کاربر در نقاط مختلف جهان نمی توانند به این پلتفرم ها دسترسی داشته باشند.

پس آیا امکان دارد اینترنت تمام جهان قطع شود؟ اگر چه پاسخ «غیر ممکن است» دادن به این سوال دشوار است؛ اما به راحتی می توان گفت که این امکان بسیار دور از ذهن است.

از آنجا که سیستمی که دستگاه های ما را به هم متصل می کند، از طریق میلیون ها راه ارتباطی این کار را انجام می دهد و بسیار بعید است که هم‌زمان بتوان آنها را قطع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999614

وب گردی

وب گردی