برنامه های معاونت ابتدایی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی برنامه های آموزش ابتدایی در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در واقع مسیری برای تحقق اهداف این سند ارزشمند بوده است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص روند اجرایی شدن برنامه ها و رویکردهای معاونت ابتدایی در سال ۹۷، اظهار کرد: می توان گفت تمامی برنامه های آموزش ابتدایی در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در واقع مسیری برای تحقق اهداف این سند ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، سعی کرده ایم که روش های آموزشی و یادگیری و همچنین مباحث تربیتی را متناسب با اصول علمی تعلیم و تربیت و با توجه به سن و شرایط حساسی که بچه ها در دوران ابتدایی در آن قرار دارند، تطبیق داده ایم.

حکیم زاده افزود: با توجه به این که در سند تحول بنیادین به تنوع در منابع یادگیری و تنوع در محیط های یادگیری و آموزش دانش آموزان تاکید شده بود، ما برنامه هایی از جمله اتاق بازی و یادگیری که بازی به عنوان یک بستر مناسب برای یادگیری و تربیت استفاده می کند و همچنین تکالیف مهارت محور که به چرخش از حافظه محوری به سمت مهارت محوری در دوران ابتدایی پیدا می کند.

وی تصریح کرد: برنامه مهم دیگری که در این زمینه داشته ایم، برنامه ویژه مدرسه است که در واقع حرکت بزرگی به سمت مدرسه محوری است را با جدیت دنبال کردیم که خوشبختانه با استقبال خوب دانش آموزان و معلمان مواجه شد.

حکیم زاده در ادامه گفت: اخیرا در مشهد مقدس، جشنواره فیلم های کوتاه تکالیف مهارت محور را داشتیم که فعالیت هایی که آموزگاران عزیز در خصوص طراحی تکالیف مهارت محور انجام داده بودند و بنا داریم تا جشنواره ملی آن را سال آینده در استان آذربایجان غربی دنبال کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه روند برنامه مهارت محور ما در سال ۹۷ با موفقیت و همچنین استقبال همگانی خوبی همراه بود و باعث شد تا آموزگاران بتوانند با خلاقیت خود و شناختی که نسبت به دانش آموزانشان دارند بتوانند فرصت های یادگیری مناسبی را برای دانش آموزان خلق کرده و فاصله میان آموخته های کلاسی و دنیای واقعی وجود دارد را کم و کمتر کنند.

حکیم زاده در پایان تاکید کرد: برنامه ویژه مدرسه نیز که مخصوص پایه های چهارم، پنجم، ششم و هفتم بود و در واقع با توجه به رویکردی که آقای بطحایی در صحبت های خود مبنی بر این که دانش آموزان باید در یک محیط سالم، شاداب و با نشاط به تحصیل و مهارت آموزی مشغول شوند با روند خوبی دارد و درنظر داریم که در سال آینده نیز این برنامه ها را جدی تر و بهتر از گذشته را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دنبال کنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 999622

وب گردی

وب گردی