نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف‌آباد احداث می‌شود

مأموریت احداث نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر طهرانچی، به واحد جامع مستقل نجف‌آباد واگذار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه ماموریت احداث نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی، به واحد جامع مستقل نجف آباد واگذار شد، گفت: در سفر مهرماه گذشته ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به واحد نجف آباد و بازدید از امکانات و زیرساخت های واحد و همچنین جلسه مشترک با مدیران و مسئولان شهرستان، موضوع احداث اولین دانش شهر دانشگاه به منظور استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور، ایجاد پارک های علم و فناوری و مجتمع های صنفی و خدماتی در زمین متعلق به دانشگاه درضلع شمالی، مطرح شد و توافق اولیه صورت گرفت.

وی افزود: در جلسه اخیر امضای تفاهم نامه پژوهشی با شرکت ذوب آهن اصفهان، این موضوع مورد تاکید مجدد دکتر طهرانچی قرار گرفت و مقرر شد فاز مطالعات اولیه و تهیه طرح‌های اجرایی این دانش شهر از ابتدای سال آینده در دستورکار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خاطرنشان کرد: واحد نجف آباد با دارا بودن بالغ بر ۱۲۷۷ هکتار زمین، بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی کشور با رتبه جامع مستقل است که زیرساخت های لازم را در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری در اختیار دارد و با سرمایه های انسانی توانمند و نخبه با بیش از ۱۷۰ رشته تحصیلی فقط در مقاطع تحصیلات تکمیلی در ۱۰ دانشکده مصوب و ۱۱ مرکز تحقیقاتی، می تواند گام های موثری در جهت تحقق اهداف و سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی بردارد.

نقش یادآور شد: پژوهشگران واحد نجف آباد در سال جاری توانستند بیشترین تعداد رتبه های برتر جشنواره فرهیختگان را در بین واحدهای کشور به خود اختصاص دهند. این واحد دانشگاهی درخشش خوبی نیز در رنکینک های بین المللی ۲۰۱۸ از خود نشان داده است.

وی همچنین درخصوص موفقیت های کسب شده در یک سال گذشته در زمینه ارتباط با صنعت و جذب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی تصریح کرد: این واحد دانشگاهی در سال جاری با برنامه ریزی منسجم، همت و تلاش جمعی و تعامل سازنده با صنعت، توانست بالغ بر ۳۰ طرح پژوهشی صنعتی جذب و انعقاد قرارداد کند که بیش از دو برابر تعهد پژوهشی واحد در سال ۹۷ بود.

رئیس واحد نجف آباد در پایان ابراز امیدواری کرد واحد نجف آباد بیش از پیش بتواند مسیر توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب را منطبق با منویات مقام معظم رهبری و اصول اساسی بیانیه دوم انقلاب بردارد و سرآمدی خود را در عرصه های ملی و بین المللی به اثبات برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999641

وب گردی

وب گردی