مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان معرفی شد

در مراسمی به میزبانی واحد خرم آباد میلاد شرفی به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان  معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مراسمی با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، دکتر سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد، حجت الاسلام متقی نیا امام جمعه موقت خرم آباد و جمعی از روحانیون، مدیران و دانشجویان بسیجی ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ حسین محمدی رئیس پیشین سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده میلاد شرفی به عنوان مسئول جدید این سازمان معرفی گردید.

در آغاز این مراسم سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد به عنوان میزبان این مراسم ضمن خوشامد به حاضرین در جلسه و تقدیر از زحمات چند ساله سرهنگ محمدی در دوران تصدی ریاست سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، هفته بزرگداشت مقام شهید را گرامی داشت و گفت: امنیت و آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی در منطقه پرآشوب خاور میانه مرهون خون شهدای والامقام هشت سال دفاع سرافرازانه و نیز رشادت و جانفشانی شهدای گرانسنگ مدافع حریم حرم اهل بیت (ع) است و امیدواریم که همه ما قدردان این شهدا بوده و رهرویی شایسته برای آرمانهای این عزیزان باشیم.

بهاروند در ادامه به بیانیه مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیانیه ارزشمند و هوشمندانه مقام عظمای ولایت بایستی به دقت و با وسواس مورد تأمل و تعمق قرار بگیرد زیرا چراغ راه آینده انقلاب در آغاز دهه پنجم عمر با عزت این نظام الهی است.

در ادامه سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا شاخص هدایت جامعه هستند و ما باید سیره شهدا را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.

سردار کشکولی در ادامه گفت: بر اساس رویکرد جدیدی که از طرف فرماندهی کل ابلاغ گردیده جوانگرایی سازمان بسیج دانشجویی در دستور کار قرار گرفته که براین اساس باید از صدر تا ذیل این سازمان جوان باشند و برای این کار نیزبایستی عمدتا" از خود نیروهای بدنه دانشجویی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد بر اساس آنچه که در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شده باید هم تحول ساختاری داشته باشیم و هم تغییرات ماهیتی و جهت گیری، البته این تحول به معنای این نیست که در سال های گذشته ما سکون و بی تحرکی داشته ای زیرا عملکرد بسیج دانشجویی در سال های گذشته عملکرد پرافتخاری است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: بر اساس این رویکرد جدید باید در میان دانشجویان مرجعیت علمی بسیج دانشجویی با حفظ رفتار های دانشجویی از جمله مطالبه گری، بصیرت افزایی و انقلابی گری شکل گیرد.

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی در عین مطالبه گری بر اساس روش های عقلانی و اخلاق نیکو و نقادی بر اساس منطق و استدلال های متقن در تعامل گرم با رؤسای دانشگاه ها بوده و به دنبال هم افزایی وکشف و حل مسئله باشند

کشکولی در ادامه گفت: بحثی جدیدی که در بسیج دانشجویی به دنبال آن هستیم حرکت به سمت بررسی و حل آسیب های اجتماعی است که مقام معظم رهبری بر حل آنها تأکید دارند، که در حال حاضر 3 آسیب مهم اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در صدر این توجهات است.

در ادامه این جلسه میلاد شرفی رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی لرستان درادامه ضمن قدردانی از اعتمادی که از طرف فرمانده سپاه ناحیه لرستان در خصوص سپردن این مسئولیت به وی انجام شده گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار داده اند و بر همین اساس نیاز است که بسیج دانشجویی ضمن کادر سازی نیروهایی به جامعه و دولت انقلابی تحویل دهد که به ایدئولوژی ناب انقلاب اسلامی مسلط و مسلح باشد.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کاروان های راهیان نور و قرارگاه اربعین را از بهترین اموری دانست که از طریق آن می توان جوانان را بافرهنگ شهادت و ایثارآشنا کرد.

شزقی مطالبه گری را یکی دیگر از ویژگی جوانان دانشجو عنوان کرد و گفت: جوانان ما علاوه بر آشنایی بافرهنگ شهادت باید روحیه مطالبه گری داشته و خود را در جامعه مسئول بدانند.

شرفی یکی دیگر از مهمترین وظایف جوانان دانشجوی بسیجی را مسئله محوری برشمرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند مهم‌ترین بحث دانشگاه تولید علم است و بر همین اساس باید دانشگاه‌های فعالی در زمینه تولید علم و بومی کردن فناوری های نو داشته باشیم.

کد خبر: 999647

وب گردی

وب گردی