مرگ 3 نفر در چهارشنبه سوری 96/ هشدار پزشکی قانونی  برای حوادث چهارشنبه سوری

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد صدمات و آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری اسفند 97 هشدار داد و گفت: در چهارشنبه سوری پارسال، 3 نفر جان خود را در شهرهای مختلف کشورمان از دست دادند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهرداد علی بخشی، در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: در تماس با مواد محترقه و منفجره افراد به مکانیسم های متعددی دچار آسیب می شوند؛ آسیب ها می تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و .. باشد که متأسفانه باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و ... می شود.

وی با بیان اینکه آسیب های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است اعلام کرد که متأسفانه در سال گذشته حسب آمار 3 نفر درحوادث منتسب به چهارشنبه آخر سال کشته شدند والبته با توجه به مراقبت های به عمل آمده از سوی دستگاه ها و نهادهای مسئول و مردم نسبت به سال 95 با کاهش قابل توجهی همراه بوده که جای امیدواری است و امیدواریم امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال های گذشته باشیم.

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از جوانان خواست جان و سلامت خود و دیگران را جهت شادی لحظه ای به مخاطره نیندازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999668

وب گردی

وب گردی