دانش افزایی سیاسی دانشجویان برای انتخاب نماینده اصلح، اولویت جریان دانشجویی در سال 98

نماینده رئیس دانشگاه آزاداسلامی در تشکل‌های سیاسی استان کرمان گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات در سال 98 برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تشکل های دانشجویی در دانش افزایی سیاسی دانشجویان برای انتخاب اصلح فعالیت می کنند.

محمد علی سعادتی پاریزی نماینده رئیس دانشگاه آزاداسلامی در تشکل‌های سیاسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه استان کرمان یکی از پرتعدادترین استان های از لحاظ تعداد تشکل های دانشگاهی است، گفت: استان کرمان 19 تشکل دانشجویی دارد که طی سال های گذشته برخی از آنها غیرفعال بودند که در سال 97 تمامی آنها احیا شدند.

نماینده رئیس دانشگاه آزاداسلامی در تشکل‌های سیاسی استان کرمان تصریح کرد: برگزاری سالانه انتخابات در واقع به تشکل های دانشجویی هویت می بخشد، در این راستا از 19 تشکل استان، در سال 97 پانزده تشکل انتخابات خود را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: در استان کرمان 9 تشکل اساتید اسمی وجود داشت که سال ها بدون فعالتیت بودند که از این تعداد، هفت تشکل آن در سال 97 انتخابات آن برگزار شد و دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

سعادتی مهمترین فعالیت های تشکل های دانشگاهی استان کرمان در سال 97 را اینگونه تشریح کرد: برگزاری اننتخابات تشکل های دانشجویی و اساتید، برگزاری مراسمات ویژه روز دانشجو، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برگزاری کنگره شش هزار و پانصد شهید استان کرمان در سطح دانشگاه ها و شهر کرمان، اردوهای زیارتی فرهنگی دانشجویان به شهرهای مقدس مشهد و قم و... از جمله اقدامات تشکل های دانشگاهی در سال 97 بودند.

نماینده رئیس دانشگاه آزاداسلامی در تشکل‌های سیاسی استان کرمان بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی را از مهمترین وظایف دانشجویان دانسته و عنوان کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسر استان کرمان در راستای عملیاتی کردن وظایف بیان شده، هشت کرسی آزاداندیشی با محوریت مطالبه گری از مسئولین کشوری و استانی برگزار کردند.

وی درخصوص نشریات دانشجویی، عنوان کرد: آشنایی با مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز جامعه از وظایف جریان دانشجویی است، برای همین تعداد دوازده نشریه دانشجویی در حوزه های مختلف امسال به چاپ رسید و در سطح دانشگاه توزیع شد.

سعادتی پیرامون مهم ترین اولویت های فعالیت تشکل های دانشجویی برای سال آینده، تصریح کرد: در مرحله اول عملیاتی کردن محورهای بیانیه گام دوم انقلاب از اولویت های تمامی تشکل های دانشجویی است.

نماینده رئیس دانشگاه آزاداسلامی در تشکل‌های سیاسی استان کرمان روشنگری، مطالبه گری و روشنفکری را از خصوصیات تشکل های دانشگاهی دانست و گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم و سراسری در کشور در سال 98 برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تشکل های دانشجویی برای افزایش دانش افزایی سیاسی دانشجویان برای انتخاب اصلح فعلایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999669

وب گردی

وب گردی