آیین‌نامه‌های مبهم؛ سنگی پیش پای مراکز تحقیقاتی/ نه منافع پژوهشگر لحاظ شده، نه منافع دانشگاه آزاد

رئیس مرکز تحقیقات فناوری و فراورش مواد نوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، گفت: متأسفانه نمی توان هیچ حرکتی انجام داد؛ چون بخشنامه‌ها، شفاف نیست؛ منافع پژوهشگر و منافع دانشگاه آزاد اسلامی به درستی در آیین نامه‌ها لحاظ نشده که به هیچ عنوان، اتفاق خوبی نیست.

محمدحسین همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به عمده فعالیت های پژوهشی مرکز تحقیقات فناوری و فراورش مواد نوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور اظهار کرد: حدود یک سال است که مرکز ما تأسیس شده و حوزه فعالیت‌مان نیز حوزه فناوری و فراورش مواد نو است.

وی ادامه داد: محوریت کار ما روی بحث مزیت های نسبی منطقه متمرکز است. ما اولین مرکز تحقیقات در حوزه مهندسی مواد در شرق کشور هستیم و تحقیقات علمی و صنعتی خود را با توجه به نیاز صنعت و جامعه برنامه‌ریزی می‌کنیم. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی پیشرفته در حوزه های مختلف مهندسی سبب شده خدمات مناسبی ارائه دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری و فراورش مواد نوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور تصریح کرد: امیدواریم با وجود شرایط نامساعد اقتصادی به فعالیت خود ادامه دهیم. بخشی از مشکلات ما به آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها برمی‌گردد که بسیار مبهم است.

همتی با اشاره به برگزاری گردهمایی سراسری رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در روز 20 اسفندماه 97، گفت: در این جلسه مدیران حقوقی و مالی دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهادها، انتقادات و دغدغه‌های رؤسای مراکز تحقیقاتی را گوش دادند، همین موضوع نشان می دهد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نیز به خوبی می‌داند با مسئلهای اساسی در بخش آیین نامه ها و بخشنامه ها مواجه هستیم.

وی افزود: متأسفانه نمی توان هیچ حرکتی انجام داد چون بخشنامه ها، شفاف نیست؛ منافع پژوهشگر و منافع دانشگاه آزاد اسلامی به درستی در آیین نامه‌ها لحاظ نشده که به هیچ عنوان، اتفاق خوبی نیست.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری و فراورش مواد نوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در پایان گفت: البته برگزاری گردهمایی سراسری رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی نشان می دهد دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) نگاه ویژه ای به بحث پژوهش دارد و نقش مراکز تحقیقاتی را مهم قلمداد می کند. امیدواریم نتایج حمایت‌ها را در سال آینده به شکل ملموسی ببینیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 999672

وب گردی

وب گردی