راه‌اندازی سامانه «ساهی» و فعال‌سازی «کانون‌های ایثار و شهادت» در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی یک سامانه پیگیری وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده خبر داد.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه «ساهی» برای ساماندهی امور آموزشی دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر در سال آینده، گفت: سایت اینترنتی که متعلق به اداره کل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت است پیشرفته‌تر خواهد شد و به سایت مرکز ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نام خواهد داد. اخبار و اطلاعات ستادهای شاهد دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی استان‌ها روی این سایت بارگذاری خواهد شد.

نصیرزاده در خصوص اهداف راه‌اندازی سامانه «ساهی» توضیح داد: مخاطبان این سامانه دانشجویان خانواده شهید و ایثارگر در حال تحصیل هستند و هدف از راه‌اندازی آن ارتقای سطح علمی، پیشرفت تحصیلی، شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان، جلوگیری از طولانی شدن زمان تحصیلات، افت تحصیلی و ترک تحصیل است.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره به دانشجویان برای حل مشکلات آموزشی و تحصیلی، اجرای طرح تقویت بنیه علمی با استاد مشاور مطابق بخشنامه‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز از دیگر برنامه‌های مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی است که توسط سامانه سامی اجرا خواهد شد.

نصیرزاده به یکی دیگر از سامانه‌های فعال مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: سامانه «سجاد» یک سامانه جامع اطلاعات است که هدف از راه‌اندازی آن جمع‌آوری اطلاعات تحصیلی و مالی دانشجویان و رفع مغایرت‌های آماری و اطلاعاتی با بنیاد شهید است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سامانه پیشرفت هدایت رابطین ایثارگران که متعلق به کارکنان ستادهای شاهد و ایثارگر واحدهاست نیز در حال اجرا و به‌روزرسانی است. هدف از آن هم جمع‌آوری گزارش‌های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی کارکنان و اساتید از ستادهای شاهد است. کارکنان ستادهای شاهد و ایثارگر واحدها اخبار ستادهای خود را نیز از طریق این سامانه بارگذاری می‌کنند. در واقع یک سامانه ارتباط مجازی بین ستادهای شاهد واحدها با مرکز است که در حال اجراست و برای سال آینده به‌روزرسانی می‌شود.

حسین نصیرزاده با اشاره به فعالیت‌های مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97، گفت: ساماندهی ستادهای شاهد و ایثارگر در واحدها، پاسخگویی به تمامی مراجعات آموزشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر، انتخاب دانشجویان برتر از بین دانشجویان شاهد و ایثارگر در کل کشور مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که ما در سال جاری موفق به انجام آن شده‌ایم. در انتهای سال نیز برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای برای سال 98 داشتیم و آن پرداختن به حوزه استاد مشاور، آموزش، برگزاری نشست‌های فرهنگی و فعال‌سازی کانون‌های ایثار و شهادت در مجموعه واحدهاست.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از بهتر اجرا شدن قانون جامع ایثارگران برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده نیز گفت و افزود: این قانون برای دانشجویان به‌صورت صد درصدی اجرا می‌شود؛ اما در حوزه کارکنان به دلیل مشکلات مالی بخشی از قوانین اجرا نمی‌شود البته مصوباتی آماده کردیم که ان‌شاءالله بعد از تصویب ریاست دانشگاه اجرایی خواهد شد که با شروع سال جدید اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

کد خبر: 999676

وب گردی

وب گردی