سال آینده 50ماده اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال آینده 50 ماده اولیه دارویی در کشور توسط محققان تولید شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید داروهای جدید در کشور، بیان کرد: تا پایان سال 99 در کشور 8 واکسن انسانی، 17 واکسن دام و طیور، 50 ماده اولیه دارویی و 14 داروی بیولوژیک در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: با تولید این اقلام دارویی، حدود 375 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور صورت می‌گیرد و برای 830 نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

قانعی با اشاره به فعالیت شتاب دهنده های زیستی در کشور، بیان کرد: در طی 2 سال اخیر 12 شتابدهنده در حوزه زیست فناوری فعالیت می کنند. از جمله این شتاب دهنده ها می توان از پرسیس ژن، زیست بنیان و ویژن دارو نام برد.

وی همچنین تصریح کرد: این شتاب دهنده ها با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: ستاد زیست فناوری آمادگی لازم برای راه اندازی شتابدهنده های مختلف در حوزه زیست فناوری کشاورزی و جانوری را نیز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999686

وب گردی

وب گردی