درد بیماران دیابتی و سرطانی بهبود می‌یابد

متخصصان داخلی سال آینده برای نخستین بار در کشور از جدیدترین داروی ضد دیابت و داروهای پنج رده از سرطان رونمایی می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجتبی طباطبایی یزدی مدیرعامل شرکت فرآورده های پویش دارو درباره تولیدات دارویی این شرکت گفت: خرداد ماه سال آینده خط تولید داروی ضد دیابت و پنج رده از داروهای سرطانی برای نخستین بار در کشور و به همت دانش فنی متخصصان داخلی به بهره برداری می رسد.

وی درباره صادرات محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان گفت: سالانه صادرات مناسبی از تولیدات دارویی خود را به کشورهای عراق، پاکستان، سوریه و به صورت پراکنده به آذربایجان داریم و با برخی از کشورهای حوزه شرق آسیا نیز مذاکراتی انجام شده و به زودی به قرارداد می رسد.

یزدی درباره صرفه ارزی تولید این داروهای بیوزیستی گفت: با توجه به این موضوع که این شرکت ظرفیت سالانه تامین نیاز دارویی را دارد وما می توانیم با توجه به این حجم از تولید مبلغ بسیاری را برای کشور صرفه ارزی ایجاد کنیم.

وی درباره میزان اشتغالزایی این شرکت دانش بنیان درهر سال اظهار کرد: این شرکت درهرسال 20درصد افزایش نیرو دارد و با افتتاح دو کارخانه دیگر حدود 130 نفر دیگر افزایش نیرو در سال آینده داریم.

به گفته وی، این شرکت با به کارگیری دانش بومی در حوزه بیماری های سرطان، هورمونی، دیابت و بیمارهای خاص چند داروی بیوزیستی تولید کرده است.

وی درباره نوع فعالیت این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت در سال 76 فعالیت خود را با هدف تولید در عرصه داروهای پروتئینی نوترکیب آغاز کرده و درحال حاضر با تولید بیش از 6 نوع داروی نو ترکیب پروتئینی موفق شده است بیش از 70 درصد نیاز کشور را تامین کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین درباره تفاوت تولیدات این شرکت با داروهای شیمیایی گفت: این شرکت دانش بنیان با استفاده از سلول زنده و مواد ارگانیک و بیو زیستی دارو تولید می کند و این داروها از هرگونه فرمول شیمیایی عاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999719

وب گردی

وب گردی