مشکل بیمه تکمیلی معلمان در سال ۹۸ رفع خواهد شد/ آموزش و پرورش اعتباری برای تسهیلات رفاهی ندارد

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۸ مشکلاتی که معلمان در بیمه تکمیلی، حقوق و تسهیلات رفاهی دارند رفع خواهد شد.

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: می توان گفت مطالبات فرهنگیان به دو قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 را پرداخت کنیم که خوشبختانه در قانون بودجه سال 98 اعتبار موردنیاز آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ قانون بودجه و پیگیری هایی که انجام می دهیم، بتوانیم تخصیصات بودجه در اولین فرصت انجام گیرد.

اللهیار تصریح کرد: قسمت دوم آن برمی گردد به پرداخت های جاری که در حین سال ما باید به پرسنل وزارت آموزش و پرورش پرداخت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ما 790 میلیارد تومان تخصیص پرداخت نشده در خزانه داریم که متناسب با حجم نقدینگی هایی که در خزانه داریم باید پرداخت کند که ما بتوانیم هزینه های اولویت دار خود مانند صفر کردن تمام مطالبات سال 96، پرداخت حق التدریس شاغلان، حقوق نیروهای خرید خدمات، معلمان خارج از کشور، اضافه کار پرسنل و ... را انجام دهیم.

اللهیار در ادامه گفت: درهفته جاری تمام تمرکز ما بر خزانه و سازمان برنامه است که این نقدینگی ها را تامین کنند تا ما بتوانیم درصد بیشتری از این مطالبات را پرداخت کنیم.

وی در خصوص برنامه وزارت آموزش و پرورش برای بیمه فرهنگیان نیز افزود: قطعا ما در سال ۹۸ و در راستای بهبود تسهیلات و به ویژه موضوع بیمه تکمیلی فرهنگیان چند پیشنهاد و برنامه مشخص داریم که از همان ابتدای سال آن ها را به جریان خواهیم انداخت تا تعادل قابل قبولی بین بیمه پایه و بیمه تکمیلی این عزیزان ایجاد شود.

اللهیار در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ما در نظر داریم تا تمام سیستم های مربوط به وزارت آموزش و پرورش را به حالت اتوماسیونی ارتقا دهیم که البته با این وجود، نقص فنی در این گونه سیستم ها امری طبیعی است؛ مشکلی هم که برای فیش های حقوقی پیش آمد به همین بوده که به سرعت رفع گردید.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش برعکس دستگاه های دیگر اعتبار جداگانه ای مربوط به تسهیلات و کمک های رفاهی ندارد و به همین جهت حل مشکل بیمه فرهنگیان و افراد تحت تفکل آن ها در این مدت به تاخیر افتاده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در سال ۹۸، به دنبال ظرفیت هایی خواهیم بود تا بدون بالا بردن سهم فرهنگیان، حداکثر خدمات و تسهیلات را برای این عزیزان داشته باشیم و امیدواریم که با افزایش حقوقی که دولت برای کارمندان و کارکنان در نظر گرفته، وضعیت معیشتی این قشر تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999742

وب گردی

وب گردی