رونق حوزه گیاهان دارویی با تعامل و هم فکری

یک صد و 20 امین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی آغاز برگزار شد. این آخرین جلسه هم فکری و تعامل فعالان حوزه گیاهان دارویی در سال 97 بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نفس اسفند ماه 97 به شماره افتاده است. ننه سرما در حال جمع کردن کوله بار خود است. دانشگاه شهید بهشتی نیز تب و تاب همیشگی را ندارد و خلوت تر از همیشه است. با این حال سالن شیخ بهایی این دانشگاه حال و هوایی دیگر دارد.

متخصصان و اساتید برجسته حوزه گیاهان دارویی یک به یک وارد می شوند. زمانی نمی گذرد که تمام صندلی ها پر می شود. یک صد و 20 امین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی آغاز شد. این آخرین جلسه هم فکری و تعامل فعالان حوزه گیاهان دارویی در سال 97 است.

در ابتدای این جلسه نبوی انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی از فعالیت های این مرکز گزارشی ارائه داد.

به گفته وی، در حال حاضر 224 شرکت تولید کننده عضو بالقوه این انجمن هستند و هر کدام از این شرکت ها حداقل یک پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو کسب کرده اند. همچنین رشد فعالیت های انجمن در سال های اخیر جایگاه صنفی تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی را ارتقاء بخشیده است. به گونه ای که در مجامع مختلف به عنوان یک انجمن و سندیکای فعال و تاثیرگذار شناخته می شود.

نبوی همچنین بیان کرد: این انجمن رسیدگی به پرونده های قیمت گذاری در این حوزه را انجام می دهد و در سال 97 هزار و 149 پرونده رسیدگی و کارشناسی قیمت را انجام داد. تعاملات با سازمان غذا و دارو، شرکت رد جلسات ستاد گیاهان دارویی، عضویت در هیئت مدیره شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و بازرسی از اهم مواردی است که در سال های گذشته تا کنون توسط انجمن انجام شده است.

در بخش بعدی این جلسه فاطمه سفید کن گزارشی از برگزاری دومین کارگاه مشترک میان ایران و چین ارائه داد و تجربیات خود در حوزه گیاهان دارویی را از سفر به چین در اختیار حاضران در جلسه قرار داد.

پس از آن نیز درباره سطح بندی شرکت های دانش بنیان مطالبی ارائه شد و محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی درباره این موضوع بیان کرد: سطح بندی شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف بر اساس اطلاعاتی همچون نوع فناوری و پیچیده بودن دانش است. پس نگرش در این حوزه منطبق بر صنعت گیاهان دارویی نیست. از سویی استانداردها در حوزه گیاهان دارویی متفاوت است. این نوع طبقه بندی در حوزه گیاهان داوریی باعث کاهش تعداد شرکت های دانش بنیان در این حوزه می شود. پس برای رفع این مشکل ستاد اقداماتی را انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999790

وب گردی

وب گردی