جریان زاینده‌رود در اصفهان هم‌زمان با آغاز نوروز/ تأمین آب کشاورزی تا پایان تابستان 98

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام خبر افزایش خروجی از سد زاینده‌رود طی روزهای آینده گفت: زاینده‌رود در آغاز تعطیلات نوروز در شهر اصفهان جاری می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسعود میرمحمدصادقی گفت: خروجی از سد زاینده‌رود به گونه‌ای افزایش می‌یابد که در تعطیلات نوروز آب در رودخانه زاینده‌رود در سطح شهر اصفهان جاری باشد.
وی با تأکید بر این که افزایش خروجی خللی در سهم آب شرب، کشاورزی و صنعت وارد نمی‌کند، خاطر نشان کرد: آب حداکثر تا اواسط خرداد ماه جریان دارد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: آب برای کشاورزان شرق و غرب طبق پیش بینی‌های انجام شده در موعد مقرر توزیع و تأمین خواهد شد.
میر محمد صادقی با اشاره به ذخیره 170 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود افزود: میزان بارندگی در ایستگاه شاخص زاینده رود در 24 گذشته 18 میلیمتر ثبت شده است.
وی آمار تجمعی بارش‌ها را در این ایستگاه یک هزار و 400 میلیمتر اعلام کرد و افزود: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تا آخر سال آبی امسال که تابستان 98 خواهد بود به تعهدات آبی خود در تأمین آب کشت کشاورزی شرق و غرب و هم چنین آب شرب مطمئن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999800

وب گردی

وب گردی