پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی تا پایان سال

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی تا پایان سال پرداخت می شود؛ یارانه بهمن پرداخت شده و یارانه اسفند با قیمت جدید پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نحوی نژاد افزود: با نظر مساعد وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی و تامین اعتبار دو ماه مابه التفاوت مصوبه جدید را برای این مراکز در دستورکار پرداخت داریم.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه آبان ماه هیات وزیران، مبلغ پرداختی یارانه ها به مراکز نگهداری شبانه روزی طبق تعرفه سال 97 ، 27 درصد افزایش یافت و سرانه 640 هزار تومانی برای مراکز درجه یک شبانه روزی به 770 هزار تومان رسید.
نحوی نژاد یادآور شد: یکی از مسائلی که امسال با آن مواجه شدیم این است که در اثر افزایش قیمت های تمام شده ارائه خدمات و تورم موجود، برخی مراکز خدمات رسان به ویژه مراکز خدمات شبانه روزی، دچار مشکل شدند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابراین تامین اعتبار دو ماه مابه التفاوت یارانه ها در مصوبه جدید برای مراکز نگهداری شبانه روزی در دستور کار پرداخت قرار گرفت.
نحوی نژادگفت: برخلاف همیشه که در پاییز معمولا افزایش تعرفه یارانه ها را داریم، از همین امروز افزایش تعرفه ها را داشتیم و امیدوار هستیم که در ابتدای سال 98 بتوانیم مصوبه هیات وزیران را بگیریم تا افزایش قیمت ها از دستمزد و یارانه پرداختی پیشی نگیرد.

تعداد افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می گیرند 41 هزار نفر است اما این رقم در سازمان برنامه و بودجه 38 هزار نفر ثبت شده است؛ سه هزار نفری که در این بین ثبت نشده اند، به بودجه ها آسیب می زنند


وی درباره بدهکاری بهزیستی به مراکز نگهداری نیز گفت: به دلیل اینکه مصوبه هیات وزیران مربوط به آبان ماه است، قاعدتا چهار ماه باید به مراکز نگهداری، مابه التفاوت پرداخت کنیم؛ دو ماه را که در حال پرداخت هستیم اما این پایان کار نیست. به آن معنا که در حال رایزنی هستیم تا از محل هایی که سازمان برنامه و بودجه وعده داده است، بتوانیم آن دو ماه را نیز پرداخت کنیم.
نحوی نژاد یادآور شد: مبلغی که به طور متوسط سال گذشته و تا پایان دی به مراکز نگهداری پرداخت کردیم، حدود 640 هزار تومان بوده که بر اساس رقم جدید به 770 هزار تومان رسیده است و مجموع رقمی که ما برای پرداخت مطالبات خود کم داریم، حدود 120 میلیارد تومان است که در حال رایزنی هستیم و وعده هایی داده شده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر هم این بدهکاری محقق نشود، با تمهیدات درنظرگرفته شده، موجبات رضایت نسبی مراکز نگهداری شبانه روزی فراهم خواهد شد.
طبق اعلام بهزیستی، در مجموع 2 هزار و 300 مرکز تحت نظر بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد 800 مرکز برای نگهداری است.
تعداد افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می گیرند 41 هزار نفر است اما این رقم در سازمان برنامه و بودجه 38 هزار نفر ثبت شده است؛ سه هزار نفری که در این بین ثبت نشده اند، به بودجه ها آسیب می زنند.

طبق اعلام بهزیستی، در مجموع 2 هزار و 300 مرکز تحت نظر بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد 800 مرکز برای نگهداری است


ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 999808

وب گردی

وب گردی