رئیس اتاق اصناف تهران: گوشت وارداتی کجا می رود؟

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بنده شنیده ام گوشت وارد کشور شده و باید توزیع شود؛ ولی هنوز به دست قصاب ها نرسیده است. این گوشت کجا می رود؟ ما خبر نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در مصاحبه با رادیو ضمن مخالفت با پرداخت یارانه به مردم و با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به صورت نقدی یا غیر نقدی تفاوتی ندارد، اظهار داشت: «قرار بود بخشی از یارانه ها صرف زیر ساخت و تولید شود ولی این کار انجام نشد؛ هزینه پول و برق و گاز و آب و تلفن خانوار نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده و اگر این یارانه را قطع کنیم و مبالغ را صرف کارهای عام المنفعه کنیم، بهتر از پرداخت نقدی و ماهیانه است.»

وی با بیان اینکه هزینه های خانوار دو یا حتی چندین برابر نسبت به یارانه نقدی افزایش یافته است، ادامه داد: «معیشت مردم تغییر قیمت سرسام آوری کرده و پرداخت یارانه نقدی جوابگوی معیشت مردم نیست ولی اگر این مبلغ جمع و یکجا برای تولید هزینه شود، ضمن اشتغال زایی، کالاها نیز ارزان تر خواهد شد.»

**یارانه نقدی تورم زا نیست

در ادامه، محمد حسن نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به آن عده که می گویند پرداخت یارانه نقدی به مردم تورم زاست، اظهار داشت: «ما آدرس را اشتباه گرفته ایم؛ تورم ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارد. در این هفت سال یک ریال به مبلغ یارانه نقدی اضافه نشد؛ پس این تورم 200 درصدی از کجا می آید؟»

وی با تاکید بر اینکه یارانه نقدی ریشه تورم کنونی نیست، تصریح کرد: «ما دو قِران پول به مردم داده ایم و می خواهیم همه بدبختی مملکت را بر گردن آن ها بیندازیم که مردم دیدید! 45 هزار تومان یارانه گرفتید و مملکت را بدبخت کردید!»

حسن نژاد با اشاره به یارانه غیر نقدی 900 هزار میلیارد تومانی افزود: «آقای فراهانی شما با 2میلیون و 700 هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور کجای کشور را آباد کردید که با 42 هزار میلیارد تومان آباد کنید؟!»

**تحریم بهانه است؛ گیر کار جای دیگری است

حسن نژاد با تصریح بر اینکه به هیچ وجه اراده ای برای مبارزه با مفاسد وجود ندارد، گفت: «هر جا تفاوت نرخ در یک کالا بیشتر باشد، به رانت می انجامد مقوله تحریم ها نیز بهانه است.»

وی افزود: «اشکال کار اینجا بود که اعلام کردیم ورود کالا بدون انتقال ارز آزاد است؛ آقای فراهانی در اتاق اصناف هستند و می دانند این موضوع یعنی چه! گفته شد آقای تاجر یا بازرگانی که آن طرف خانه و زمین و دوست و آشنا داری! فلان کالا را بدون ارز کشور وارد کن تا سوئیفت و تحریم بی اثر شود. بعد از ظهر همان روز کل بانک مرکزی در کمیسیون تلفیق بسیج شد و نگذاشت این بند تصویب شود.»

** چرا گوشت وارداتی کیلویی 120هزارتومان بدست مردم می رسد؟

حسن نژاد با اشاره به اینکه امریکا قصد شکستن کمر اقتصاد ما را دارد ولی هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ مگر اینکه دشمن داخلی غلط مرتکب شود، ادامه داد: «بانک مرکزی بسیج شد؛ رای همه را برگرداند.»

این نماینده مجلس افزود: «مشکل در حوزه تحریم نیز هست ولی اصل مشکل داخلی است. از آقای فراهانی می پرسم. مگر دلار 4200 تومانی پول پدر ماست. این دلارها مال ملت ایران است. ولی دلار 4200 تومانی یعنی 120 هزار میلیارد دلار از جیب مردم برداشته و به جیب دلال ریخته اند.»

حسن نژاد گفت: «گران ترین گوشتی که با رانت از افغانستان و قزاقستان وارد کشور می شود، گوسفندی است که با هواپیمای بیزینس کلاس وارد می شود و برای ما کیلویی 6 یورو تمام می شود و با دلار دولتی 30 هزار تومان، با ارز نیمایی 54 هزار تومان و با دلار آزاد 90 هزار تومان می شود؛ پس چرا گوشت کیلویی 120 هزار تومان برای مردم تمام می شود؟!»

**گوشت وارداتی هنوز به قصابی ها نرسیده

نوده فراهانی نیز در این میان در خصوص اظهارات دیگر مهمان برنامه گفت: «بنده نیز شنیده ام گوشت وارد کشور شده و باید توزیع شود؛ ولی هنوز به دست قصاب ها -که زیر مجموعه ای از اتاق اصناف هستند و ما باید بر کار آن ها نظارت کنیم- نرسیده است. این گوشت کجا می رود؟ ما خبر نداریم.»

حسن نژاد نیز در تایید این اظهارات به تماس تلفنی یک فرد از حوزه انتخابیه خود مبنی بر اینکه پلیس راه گوسفندان این فرد را ضبط کرده است، گفت: «این فرد ادعا می کرد چند گوسفند را برای شب عید فروخته و از جلفا به تبریز می بردم که پلیس راه جلوی آن را گرفت. تا جایی که ما اطلاع داریم قاچاق از داخل کشور به خارج انجام می شود. با فرماندار تماس گرفتم. ایشان گفتند: دیدیم شهرستان ما به گوشت نیاز دارد. اما مگر [حوزه های کلان] را به صورت استانی باید مدیریت کرد؟ مملکت را باید به شکل یک کل ببینیم. ما دزد را رها کرده ایم و سگ را بسته ایم.»

نوده فراهانی بر عدم دسترسی صنوف به گوشت های وارداتی اشاره کرد و افزود: «این گوسفندان شاید هنوز ذبح نشده اند. در حالیکه دو شب گذشته بار گوسفندِ تریلی ها در حال تخلیه بود. این گوشت زنده اگر وارد کشور شده که باید به دست خانوار برسد تا مردم متوجه شوند گوشت ارزان قیمت وارد کشور شده است.»

**مجوز وزارت جهاد به واردات جوجه های انگلیسی!

حسن نژاد سخنان دیگر مهمان برنامه را چنین پی گرفت: «آقایان در وزارت جهاد اعلام می کنند کشور از مرغ اشباع شده و مجوز مرغداری نمی دهیم، اگر اشباع شده است، چرا مردم در میدان تره بار در صف می ایستند که تخم مرغ ترکیه ای بخرند!»

وی افزود: «وزارت جهاد اعلام کرد باید جلوی شرکت زربال که جوجه های یک روزه تولید می کند، گرفته شود چون انحصار است و با این تصمیم هم این شرکت را بدبخت کرد و هم به فردی مجوز داد که از انگلیس جوجه وارد کند که تازه این کار هم انجام نشد.»

حسن نژاد با تاکید بر اینکه امروز با وجود مشکل آفرینی های داخلی نیازی به دشمنی امریکا نداریم، تصریح کرد: «در سطح وزرا و نماینده ها و معاون رئیس جمهور متخلف پیدا نمی کنید؛ اما اندکی که پایین تر بیایید در مدیران میانی اتفاقاتی می افتد که امریکا اصلا خواب آن را هم نمی بیند!»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 999819

وب گردی

وب گردی