دانشگاه تبریز مسئول پیگیری توافقات علمی کشور ایران و ترکیه شد

دانشگاه تبریز از طرف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه گبزه از طرف ترکیه، به عنوان مسئول پیگیری توافقات علمی کشور ایران و ترکیه معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، اولین نشست کمیته همکاری علمی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (تو بی تاک) به ریاست حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و حسنمان دال، رئیس تو بی تاک ترکیه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی و استاد راهنمای مشترک، محورهایی بود که دو طرف درباره آنها به تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این نشست، دانشگاه تبریز از طرف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه گبزه از طرف ترکیه، به عنوان مسئول پیگیری توافقات معرفی شدند.

بر اساس مذاکرات و توافقات اولیه نشست، مقرر شد فراخوان طرح‌های مشترک تحقیقاتی در شهریور ۱۳۹۸ اعلام شود.

گفتنی است رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهشی و مدیر بین‌الملل دانشگاه تبریز، معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس میز ترکیه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان اعضای کمیته طرف ایرانی و ابراهیم ارسلان، رئیس اداره روابط دو و چندجانبه تو بی تاک، سرکنسول ترکیه در تبریز به عنوان اعضای کمیته طرف ترکیه، رؤسای کمیته را همراهی می‌کنند.

کد خبر: 999820

وب گردی

وب گردی