191 عضو هیات علمی درواحد های  دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام حضور دارند

دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی از اعضای هیات علمی را در واحد ها مستقر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان و اعضای هیات علمی را در رشته‌های مختلف جذب کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش نسبت استاد به شاگرد و بالا رفتن تعداد اعضای هیات علمی فراخوانی در سال 97 اعلام کرد تا 1000 نفر را جذب کرده و به بدنه واحد ها اضافه کند.

شهر ایلام مرکز استان ایلام است. این شهر در حصاری از کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی واقع شده و آب و هوایی معتدل کوهستانی و بهاری دارد. دانشگاه آزاد اسلامی هم با توجه به توسعه نیروی انسانی واحد هایی را تاسیس کرده است تا به نظام آموزش عالی کمک کند.

در این گزارش در هر استان که دانشگاه آزاد اسلامی در آن واحد ایجاد کرده است تعداد اعضای هیات علمی را مشخص کرده ایم.

واحد ایلام

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام درحال حاضر 3 هزار و 610 نفر دانشجو و 124 عضو هیات علمی دارد. این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کند.

واحد دره شهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر در بیست و پنجمین اجلاس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در تاریخ 24 اسفند سال 80 برگزار شد، به عنوان مرکز آموزشی زیر نظر واحد ایلام تصویب و در شهریور 1382 با دو رشته کاردانی شروع به فعالیت کرد و در سال 87 به درجه واحد ارتقا یافت.

این واحد دانشگاهی دارای فضایی به مساحت حدود 19 هکتار است که ساختمان آموزشی-اداری به مساحت 4700 متر مربع و سلف سرویس به مساحت 2200متر مربع در آن احداث شده است.
این واحد دانشگاهی هم اکنون دارای 34 رشته کاردانی و کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد (زبان و ادبیات فارسی)، 21 نفر عضو هیات علمی و با درجه متوسط است و درحال حاضر 332 نفر دانشجو دارد.

واحد دهلران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهر مرزی دهلران در استان ایلام قرار دارد.مجوز این دانشگاه در سال 84 صادر شد، این واحد دانشگاهی در سال 1385 شروع به کار کرد. هم‌اکنون 467 دانشجو در 12 رشته کاردانی و 12 رشته کارشناسی در واحد دهلران مشغول تحصیل هستند.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر 9 عضو هیات علمی دارد.

واحد ایوان

شهرستان ایوان در شمال استان ایلام قرار دارد. فاصله این شهرستان تا مرکز استان ایلام 40 کیلومتر تا کرمانشاه 140 کیلومتر و تا مرز عراق از پایانه مرزی سومار 83 کیلومتر است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب در حال حاضر 492 دانشجو دارد. لازم به ذکر است این واحد دانشگاهی، در دهه 80 تاسیس شده و اکنون 16 نفر عضو هیات علمی دارد.

مراکز استان

دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران 183 نفر دانشجو و 9 نفر اعضای هیات علمی، مرکز آبدانان 419 نفر دانشجو و 6 نفر اعضای هیات علمی و مرکز شیروان 259 نفر دانشجو و 3 عضو هیات علمی دانشجو دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، واحدهای بسیاری در راستای توسعه منابع انسانی تاسیس کرده است. با توجه به جمعیت استان ایلام 5 هزار و 672 نفر دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان مشغول تحصیل هستند و همچنین 191 عضو هیات علمی در واحد های استان ایلام حضور دارند.

کد خبر: 999842

وب گردی

وب گردی