همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمود متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دکتر کلانتری در این مراسم با بیان اینکه یکی از کارهای با ارزش، ضروری و واجب کار در عرصه مهدویت و شناخت امام عصر(عج) است، گفت: این امر به لحاظ اعتقادی، سیاسی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بحث مهدویت، غیبت و ظهور امام زمان(عج) از صدر اسلام تا حال حاضر مطرح بوده است، گفت: در این رابطه پیامبر اکرم(ص) و همه ائمه فرموده اند که یک منجی خواهد آمد و زمین را به عدل و داد می رساند. همچنین راجع به موضوع غیبت کتاب‌های فراوانی قبل از تولد امام زمان (عج) منتشر شده است.

دکتر کلانتری با بیان اینکه بزرگان مذاهب مختلف درخصوص غیبت امام زمان (عج) کتاب‌های نقل احادیث نوشته‌اند، گفت: این موضوع بسیار مهم است و جامعه ما به شدت نیاز دارد که نسبت به این موارد شناخت پیدا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مهدویت اساس انقلاب اسلامی است، گفت: اعتقاد به مهدویت این انقلاب را شکل داده است و امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که انقلاب ما مقدمه ای برای استقرار عدل جهانی در زمین توسط امام عصر (عج) است. بر این اساس و برای رسیدن به این هدف باید بحث مهدویت را کاملاً شناخته و در این زمینه کار جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد مرکز تخصصی مهدویت است، ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه گام بزرگی در رسیدن به اهداف برداشته شود.

دکتر کلانتری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب مجموعه عظیمی از ظرفیت های گوناگون است، گفت: نگاه ویژه مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این نوع برنامه ها و تعامل و همکاری مؤثر با مراکزی مانند مرکز مهدویت، حوزه علمیه و ... بسیار مثبت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با جدیت در راستای رسیدن به اهداف و اجرایی کردن این تفاهم نامه گام برداریم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمود متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با ارائه توضیحاتی درخصوص پیشینه و نحوه شکل گیری این بنیاد، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال 79 تأسیس شد و فلسفه اصلی تأسیس این نهاد این بود که پس از انقلاب هیچ جایگزینی برای حرکت مهدویت وجود نداشت که موجب آسیب‌هایی شد و یک انحراف عقیدتی و اخلاقی در بحث مهدویت ایجاد شد. از اینرو تأسیس این بنیاد برای رفع این مشکل بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمود متوسل با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) چهار کار اصلی را انجام می‌دهد، گفت: ایجاد مرکز تخصصی مهدویت در قم، تأسیس انتشارات بنیاد، تأسیس مجتمع فرهنگی یاوران مهدی در جمکران و تأسیس دفتر در همه مراکز استانها از جمله فعالیت های این بنیاد است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که هر دو نهاد بتوانند در زمینه‌‌های کانون های مهدویت، ضیافت اندیشه برای اساتید، اردوهای دانشجویی، برنامه‌های مناسبتی و ... تعامل و همکاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند معارف مهدویت را در حد امکان به جوانان کشور منتقل کند.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با توجه به ضرورت توسعه و تعمیق فرهنگ نورانی مهدویت و انتظار در حوزه تعلیم و تربیت کشور و با توجه به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی طرفین و در راستای تحقق نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور، سند جامع دانشگاه آزاد اسلامی و دستیابی به اهداف و سیاست‌های سند راهبردی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر مقدس معرفتی و محبتی معارف مهدوی منعقد شد.

کد خبر: 999944

وب گردی

وب گردی